Els conductors de VTC es manifesten a la plaça de Sant Jaume contra el decret que regula el sector

  • Representants del col·lectiu es reuneixen amb el Departament de Presidència i denuncien que l'Ajuntament de Barcelona no els vulgui rebre

VilaWeb
Redacció
25.01.2019 - 16:32
Actualització: 25.01.2019 - 16:49

Els conductors de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) concentrats a l’avinguda Diagonal de Barcelona han fet avui una marxa fins a plaça de Sant Jaume per a exigir la paralització del decret llei que regularà el sector i obliga a contractar el servei de vehicles d’Uber i Cabify amb un mínim de quinze minuts d’antelació. Els manifestants s’han desplaçat en grups de cinquanta per les voreres i respectant els semàfors per evitar tallar el trànsit.

Una volta acabada la protesta, membres de la patronal Unauto, de la directiva i del comitè de treballadors de l’empresa Vector s’ha reunit amb el Departament de Presidència del govern. Els representants dels conductors que operen amb Uber i Cabify també han intentat veure algun membre del govern municipal però no ho han aconseguit.

Els conductors de vehicles VTC fa sis dies que ocupen una part de l’avinguda Diagonal de Barcelona i no marxaran, com a mínim, fins dimarts que ve, segons que ha apuntat el portaveu dels treballadors de Vector que treballen amb Cabify, Carles Segarra. Abans d’iniciar la manifestació, Fernando Gatell, el director general de Vector Ronda Teleport, ha assegurat en una atenció als mitjans que l’aprovació del decret els ‘obligarà’ a marxar de Catalunya i a acomiadar els seus treballadors.

Vector Ronda Teleport és propietària de 600 llicències i amb més de mil treballadors. De moment aquesta empresa ja ha parat la contractació i ha acomiadat vint persones. Segons Gatell, es preparen per acomiadar per venciment de contracte una setantena de persones la setmana que ve si es dóna llum verda a la normativa.Al seu torn, el conseller delegat de l’empresa, Miguel Angel Toledo, ha afirmat que emprendran les mesures ‘que calgui’ per impugnar el decret llei un cop aprovat. ‘No té sentir posar barreres temporals a la tecnologia’, ha lamentat. ‘Aquests quinze minuts fan completament inviables la nostra empresa, ens veurem obligats a tancar’, ha sentenciat.

Alhora, ha assegurat que impedir la geolocalització ‘no té cap sentit’ i és un altre ‘impediment’ per desenvolupar la seva feina. Els treballadors han agraït a les directives que continuïn pagant-los el sou tot i que fa una setmana que han aparcat els cotxes a la Diagonal com a mesura de protesta. ‘Ens estan donant suport en una situació molt costosa per ells. Mentre nosaltres estem parats, cobrem i no ens descomptaran ni un sol euro’, ha explicat José Ignacio, que ha demanat una solució que els tingui en compte, i no només pensi en els taxistes.

Al cap de dues hores i mitja, centenars de conductors han arribat a la plaça de Sant Jaume entre crits de ‘VTC’ i ‘Només volem treballar’. Una comitiva formada per un membre de la patronal Unauto, de la directiva i del comitè de treballadors de Vector s’han reunit amb el cap de gabinet de la conselleria de Presidència. ‘Esperem que ho reconsiderin’, ha apuntat Gatell a la sortida de la reunió. També formava part de la comitiva el president de la patronal de les VTC a Catalunya, Josep Maria Goñi.

A la sortida, ha assegurat que estan ‘sorpresos’ pel suport ciutadà que han rebut amb més de 135.000 signatures electròniques. ‘Demano la solidaritat del poble de Catalunya, que no ens expulsin’, ha pregat. Els conductors i propietaris de les empreses que operen amb llicències VTC han agraït que la Generalitat agraís per primera vegada i els han demanat una segona reunió, aquesta vegada, amb la presència del president Quim Torra, ha explicat Carles Segarra, portaveu dels treballadors de Vector que operen a través de la plataforma Cabify. Els representants dels conductors també han intentat reunir-se amb algun membre del govern municipal però no ho han aconseguit. ‘L’ajuntament només té sensibilitat per uns i indiferència pels altres’, ha lamentat Segarra.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any