metro valència

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha fet efectiva la signatura del contracte corresponent a les primeres obres d’infraestructura de la Línia 10 (Alacant-Natzaret) del metro de València, que començaran el mes d’abril vinent, en el tram entre les parades d’Amado Granell i la prolongació fins a Germans Maristes.

El director gerent d’FGVJuan Andrés Sánchez Jordán, ha signat el contracte amb l’empresa FCC Construcción SA, adjudicatària d’aquestes obres. Aquesta actuació compta amb un pressupost inicial de 3.664.420,87 euros, IVA inclòs, i un termini d’execució de set mesos i mig, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

FGV ha previst que aquestes primeres obres comencen el pròxim mes d’abril amb la construcció de la rampa de connexió del túnel de l’estació d’Amado Granell i el tram de tramvia en superfície fins a la ubicació de la nova parada de Germans Maristes, juntament amb la connexió amb la plataforma actualment construïda.

La construcció de la nova parada en superfície de Germans Maristes, situada en el carrer Amado Granell, comporta també l’execució del desviament de tots els serveis afectats i l’adequació de la urbanització de l’entorn.

A més, aquesta intervenció contempla instal·lar de nou la infraestructura del tram de tramvia de l’encreuament del carrer Antonio Ferrandis que en el seu moment es va retirar per a facilitar la circulació de vehicles.

Després d’aquesta primera actuació, FGV té previst executar també les obres corresponents a arquitectura i equipament de parades i estacions; electrificació i subestacions; senyalització i comunicacions; i tallers provisionals.

La Generalitat recorda que el president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar que les obres d’aquesta línia, l’antiga T2 del metro de València, compta amb una inversió total de 50 milions d’euros per a executar les obres previstes entre el carrer Alacant i Natzaret.

L’objectiu és completar els treballs previstos en el 2021. El projecte està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) del País Valencià 2014-2020.

Les obres d’aquesta infraestructura de tramvia que combina trams subterranis i en superfície, anteriorment denominada T2, van començar l’any 2006 i es van paralitzar l’any 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros.

Ajudeu VilaWeb, fent-vos subscriptors

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent encara. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Vicent Partal
Director de VilaWeb