Junts podem anar molt més lluny

Fa vint-i-cinc anys que VilaWeb va començar a caminar. Ara, amb tota l'experiència acumulada, sabem que si aconseguim prou suport podem elevar la potència a 25 i fer el millor diari del món. Digital, català i en català. Ens ajudeu a fer-ho possible?

Doneu suport a VilaWeb

Nissan tancarà la planta de la Zona Franca de Barcelona i traslladarà la producció a fàbriques de Renault, segons que ha informat el diari japonès Nikkei. El moviment s’emmarca en un pla de reestructuració a tot el món per a fer front a la caiguda de vendes que ha causat la pandèmia de la Covid-19 i després d’anys de disminució de beneficis. Els treballadors de l’empresa japonesa a Catalunya fan vaga indefinida des del 4 de maig per a protestar per l’amenaça de tancament, la qual plana sobre la fàbrica sobretot des que l’automobilística va anunciar a començament d’any que estudiava la viabilitat de les seves instal·lacions. El comitè d’empresa s’ha de reunir demà amb el Departament de Treball per tractar el conflicte actual. Si la planta barcelonina tanca, perillarien més de 3.000 llocs de feina directes i 20.000 indirectes, segons els sindicats.

Els treballadors de Nissan avalen una reducció de 600 empleats

La informació de Nikkei arriba després de mesos de filtracions que deien que l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi es reorganitzava i que la firma nipona aprofitaria la crisi de la Covid-19 per reduir la presència a Europa i replegar-se al Japó, la Xina i els Estats Units. Segons el mitjà japonès, Nissan podria reduir la seva capacitat de producció un 20% fins a l’any fiscal que acaba el març del 2023. La multinacional presentarà els resultats del 2019 i començament del 2020 el 28 de maig.

Nissan va reiniciar l’activitat a la Zona Franca el 4 de maig per poder acabar una comanda de més de 1.000 pick-ups que havia d’enviar a final de maig. Dos dies més tard, es va haver de paralitzar la producció per problemes de subministrament causats per la vaga indefinida de treballadors, que s’ha concentrat al centre d’estampació de Montcada i Reixac.

En un principi, l’automobilística va decidir d’enviar a casa tots els treballadors afectats per la manca de peces amb un permís retribuït, però va acabar optant per incloure els 900 treballadors de la línia 2 a l’Expedient de Regulació Temporal de l’Ocupació (ERTO) per causa de força major que tenia encara vigent. Els sindicats han presentat una demanda contra la multinacional perquè consideren que aquest moviment vulnera el dret de vaga.

Abans de l’aturada causada per l’epidèmia, la fàbrica de la Zona Franca produïa al 30% de la seva capacitat. Durant el darrer trimestre, l’empresa va comunicar la pèrdua d’un model, la pick-up X Class de Mercedes, i la reducció de la producció de la furgoneta e-NV200. La direcció europea va assegurar que l’informe sobre la viabilitat de l’empresa no es faria públic abans de l’estiu. Mentrestant, els treballadors van emprendre un seguit de protestes per a reclamar nous models que permetessin de salvar la planta i que van quedar aturades per la pandèmia.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.