01.02.2023 - 20:40
|
Actualització: 08.02.2023 - 22:15
Actualització: l’endemà de la publicació d’aquest article, Netflix ha canviat les condicions contra els comptes compartits. Podeu llegir els detalls del nou pla de la companyia ací.
Nou gir de Netflix: a partir d’avui s’acaben els comptes compartits
Punt final als comptes compartits de Netflix. La companyia fa temps que hi treballa i avui ha aclarit quines són les noves condicions d’ús i ha assegurat que blocarà els usuaris que no les compleixin. Hi ha una excepció: els qui formen part de la subscripció familiar. La companyia vol limitar els comptes compartits a aquells usuaris que conviuen en la mateixa llar. La mesura entrarà en vigor a final de març. Us expliquem tot allò que n’heu de saber.
El compte, destinat als qui viuen al mateix habitatge
Netflix ha ampliat l’apartat de preguntes freqüents de la pàgina web a fi d’aclarir quins usuaris poden compartir una subscripció. I diu això: “Els qui no visquin a casa teva hauran de fer servir el seu compte per veure Netflix.”
“Quan es comença sessió en un compte des d’un dispositiu que es troba fora de casa o es comença a fer servir sovint aquest dispositiu, és possible que us demanem que el verifiqueu abans de poder-lo utilitzar per veure Netflix o que canvieu la llar Netflix –el compte compartit–. Això ho fem per confirmar que el dispositiu que fa servir el compte té autorització per fer-ho”, explica Netflix.
Connectar-se al wifi principal
Per assegurar-se que els dispositius estan associats a un emplaçament principal, els usuaris s’han de connectar amb freqüència al wifi de la casa i obrir Netflix amb l’ordinador o l’aplicació mòbil. Fins ara, la companyia feia servir el seguiment de les adreces IP per a determinar quins perfils eren els principals i secundaris.
La companyia ha determinat que aquest registre s’haurà de fer pel cap baix una vegada cada trenta-un dies des de l’emplaçament principal del subscriptor de la plataforma. En cas contrari, diu que blocarà els comptes.
D’una altra banda, ha explicat que quan algú inicia sessió al vostre compte des d’un dispositiu que no forma part del vostre emplaçament original també és possible que no pugui fer servir la plataforma.
Com es verifica un dispositiu?
Quan algú obri sessió al vostre compte des d’un dispositiu no associat a la subscripció o hi accedeixi persistentment des d’un lloc aliè a la casa, és possible que Netflix us demani de verificar el dispositiu.
Netflix us enviarà un enllaç al correu electrònic o al número de telèfon associat al titular del compte principal. L’enllaç obrirà una pàgina amb un codi de verificació de quatre dígits, que s’hauran d’introduir en el dispositiu que l’ha sol·licitat en un termini de quinze minuts.
Puc fer servir el compte mentre viatjo o en un emplaçament diferent?
“Si viatges o vius entre diferents habitatges, volem que puguis gaudir de Netflix en qualsevol moment i en qualsevol lloc”, diu la companyia. El titular del compte principal no haurà de verificar el dispositiu per veure films i sèries. Ara, Netflix aclareix: “Si ets fora de la llar Netflix durant un període de temps prolongat, és possible que ocasionalment et demanem que verifiquis el dispositiu que fas servir.”