La companyia energètica Endesa i la firma automobilística Seat han posat en marxa de manera conjunta un projecte de col·laboració per a l’estudi d’una possible segona vida útil de les bateries dels vehicles elèctrics, anomenat SUNBATT, segons ha informat Endesa en un comunicat.

L’empresa ha assenyalat que els primers estudis indiquen que les bateries dels cotxes elèctrics, amb deu anys de vida, a penes han perdut el 20% del seu rendiment, de manera que sorgeix la possibilitat de donar un segon ús a l’esmentat component fora del vehicle amb un 80% de la seva capacitat.

El projecte SUNBATT suposa un laboratori que consta d’un contenidor de quinze metres quadrats en què s’estudia i monitora el comportament de quatre bateries reutilitzades i que estan connectades a una microxarxa formada per plaques solars, tres punts de càrrega de cotxe elèctric, la xarxa de distribució elèctrica i les mateixes bateries.

Endesa ha destacat que l’energia produïda per les plaques solars es pot emmagatzemar en les bateries i usar-se a la xarxa de distribució o consumir-se si hi ha un cotxe que necessiti recàrrega. La meta d’aquesta iniciativa és l’estalvi energètic i aconseguir un consum intel·ligent.

Tant Seat com Endesa també col·laboren amb la Universitat Politècnica de Catalunya, així com amb l’Institut d’Estudi d’Energia de Catalunya (IREC) i del Centre d’Investigació de Recursos i Consums Energètics (CIRCE).

Els tres principals objectius d’aquesta col·laboració són obtenir una anàlisi del comportament de les bateries en una segona vida, mostrar els usos que aquestes poden donar i extreure nous models de negoci que puguin sorgir.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.