11.02.2022 - 09:03
|
Actualització: 11.02.2022 - 10:03
La mesa de reindustrialització de Nissan ha donat dues setmanes al principal candidat per substituir la japonesa, el hub de descarbonització liderat per QEV Technologies i per BTech, per presentar un pla de viabilitat, solvència financera i inversors privades que garanteixin que pot ocupar les dues plantes que reclama, la de Zona Franca i la de Montcada i Reixac, segons indiquen fonts coneixedores de les converses. Durant gran part del procés de negociació, el fabricant de motos Silence era el candidat principal a ocupar la fàbrica vallesana i fins ara ha rebutjat canviar d’ubicació i fer servir el solar de Zona Franca. Ara, la comissió demana a l’empresa controlada per Acciona que s’esperi quinze dies a prendre una decisió definitiva.
En una nova reunió celebrada aquest dijous, sindicats, empresa i administracions han posat en comú les dificultats aparegudes durant el procés, sobretot des que els propietaris dels terrenys de Sant Andreu de la Barca van decidir de despenjar-se de la reindustrialització perquè havien rebut altres ofertes pel solar.
Aquesta decisió ha provocat que les instal·lacions de Sant Andreu que s’estaven negociant amb el hub de descarbonització (D-Hub) s’hagin de traslladar a una altra ubicació. Davant d’aquest escenari, el consorci d’empreses ha plantejat moure-les a la planta de Montcada per unificar-les a l’estampació i formar una única planta.
En un comunicat, els comitès d’empresa s’han posicionat a favor d’aquesta via, tot assegurant que “establir el projecte del D-Hub a les ubicacions de Zona Franca per a la fabricació dels vehicles i Montcada per a la soldadura i estampació és adequat”. Perquè es pugui materialitzar, la mesa ha demanat al grup d’empreses que presenti “de forma urgent” el pla de negoci complet i de solvència per a les inversions presentades que justifiquin la necessitat de les dues plantes.
Segons han informat fonts coneixedores de la negociació, la mesa ha demanat a Silence que s’esperi per prendre una decisió definitiva i han mantingut la proposta d’oferir al fabricant de motos ubicar-se a les zones que queden alliberades de les instal·lacions de Zona Franca, o en una altra ubicació que s’adeqüi a les seves necessitats.
Pel que fa a Zona Franca, s’ha acordat la possibilitat de complementar amb altres projectes industrials que ocupin els espais lliures al costat de la logística que complementaria el projecte D-Hub.
Els sindicats han reclamat que es triï la millor opció tot recordant que “aquest procés no és l’aposta personal de ningú” sinó que és “l’aposta i la lluita per la indústria, tant directa com auxiliar”. “No tolerarem ingerències ni imposicions de ningú”, han afegit.