31.07.2023 - 14:43
|
Actualització: 01.08.2023 - 14:45
L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat davant l’Agència Catalana del Consum sis companyies àries –Aegean Airlines, Finnair, Norwegian Air Shuttle, Ryanair, Singapore Airlines i Vueling– per cobrar suplements per l’equipatge de mà en aeroports catalans.
L’organització de consumidors alerta que aquestes línies aèries imposen el cobrament d’un suplement per l’equipatge de mà als viatgers que surten dels aeroports catalans, i que això pot encarir el cost del trajecte fins a setanta-cinc euros per passatger. “Hi ha casos que resulta més econòmic facturar l’equipatge que portar la maleta de mà a bord”, ha assenyalat l’OCU aquest dilluns a través d’un comunicat.
Fonts de Singapore Airlines ha contactat amb VilaWeb i han explicat que la informació que ha denunciat l’OCU és errònica. Segons que expliquen, l’aerolínia permet els viatgers de portar totalment gratuïta una o dues maletes de cabina (depenent de la cabina en què es viatgi i la tarifa contractada) de 7 quilograms cadascuna i la suma de llargada, amplada i altura no superi els 115 centímetres.
“Aquest càrrec addicional i l’estratègia tarifària incompleixen la normativa en vigor aplicable, és contrària a les bones pràctiques i totalment abusiva per als drets dels passatgers reconeguts a l’article noranta-set de la llei de navegació aèria”, assenyala l’organització de consumidors. “I genera un greu desequilibri de prestacions entre el passatger i la companyia, en perjudici del consumidor”, afegeix l’OCU, que recorda que existeixen sentències contràries a aquesta pràctica tant del Tribunal de Justícia de la Unió Europea com dels jutjats mercantils espanyols. És per això que l’organització ha sol·licitat a l’Agència Catalana del Consum que obri un procediment d’inspecció a aquestes sis companyies sobre aquestes pràctiques i els imposi la sanció corresponent.