La UPC dissenya una aplicació que calcula la talla exacta de roba per a encertar en les compres per internet

  • L'enginy vol reduir l'elevat volum de devolucions en el sector de la moda en línia

VilaWeb
ACN
17.01.2018 - 16:29
Actualització: 17.01.2018 - 17:05

L’Institut d’Investigació i Cooperació Industrial (INTEXTER) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) de Terrassa ha dissenyat una aplicació mòbil que funciona com un sastre virtual i calcula la talla de roba de cada consumidor amb el 100% d’objectivitat. L’enginy, que està pensat per utilitzar-se en les compres per internet, forma part del projecte europeu MORPHEOS i es denomina ‘I size you’.

El sistema és en fase de proves per a telèfons iPhone a la web de la botiga italiana Piacenza. Un dels objectius del projecte és contribuir a l’augment de les vendes de roba en línia i reduir el volum de devolucions en el sector de la moda, que actualment se situa en el 40% a tot Europa. Tot plegat es tradueix en pèrdues milionàries en vendes i l’emissió de tones de diòxid de carboni generades pel transport de les mercaderies.

José Antonio Tornero, coordinador del projecte, ha explicat que l’aplicació és molt senzilla de fer servir. ‘El sistema calcula la talla de roba més adient en funció de les mides de cada persona. D’aquesta manera, a partir de dues fotografies –de la part posterior i del perfil del cos– fetes des de casa i enviades des d’un dispositiu mòbil, l’enginy ofereix les mides concretes de cada consumidor’, ha apuntat.

La idea és que les webs de roba en línia incorporin aquesta aplicació com una eina més, de manera que totes les persones que s’hagin descarregat l’aplicació i hagin introduït les seves dades al sistema puguin saber al moment si aquella marca disposa de la talla de roba que necessiten.

Més vendes en línia i menys contaminació
L’investigador ha revelat que un dels objectius de l’aplicació és incrementar les vendes de roba per Internet alhora que reduir les despeses, en devolucions, que es calculen en milions d’euros. I és que, mentre que en sectors com el de les tecnologies el 50% de les vendes ja es produeix a través d’Internet, al sector de la moda aquest percentatge no arriba al 15%.

Tornero calcula que cada any a Europa es reintegra el 40% de les compres en línia de peces (unes 64.000 tones de roba) que provoquen un elevat nombre de moviments de mercaderies, cosa que suposa una ‘pèrdua de diners’ per a les empreses i una emissió d’11.760 tones de diòxid de carboni. ‘Aquest projecte estalviarà les pèrdues derivades de les devolucions i despeses de transport i reduirà el problema de sostenibilitat derivat de les emissions de gasos contaminants generades en el transport de mercaderies que el client retorna perquè no li va bé la talla’, afirma. La previsió és que durant el primer semestre d’aquest any s’iniciï la fase de proves del projecte i que l’aplicació sigui 100% operativa a partir de l’estiu. El creador confia que grans plataformes de venda en línia s’interessin per aquest sistema.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any