La 27a Mostra d’Igualada rep prop de 35.000 espectadors

  • S'han acreditat un total de 642 professionals i s'ha estrenat nova Llotja, que ha recuperat els estands

VilaWeb
ACN
11.04.2016 - 02:00

La Mostra d’Igualada – 27a Fira de Teatre Infantil i Juvenil s’ha acomiadat aquest diumenge amb prop de 35.000 espectadors. Al llarg de quatre dies, el festival ha convertit la capital de l’Anoia en el centre neuràlgic de les arts escèniques per a tots els públics del país i ha esdevingut el lloc de trobada del sector i l’aparador del teatre d’aquesta franja d’edat. Una de les novetats d’enguany era la Mostra Jove, amb tretze espectacles dirigits a un públic jove, de 12 a 18 anys, molts dels quals han exhaurit les entrades. Aqueta edició també ha estat marcada per l’estrena de la Llotja professional, que s’ha traslladat al Museu de la Pell i ha acollit un total de 642 professionals acreditats i 33 estands de companyies i entitats.

La Mostra d’Igualada ha posat punt final a la vint-i-setena edició amb dos espectacles: ‘Viatjazz a Nova Orleans’, de Roger Canals, i ‘Gagsters’, d’Always Drinking Productions. En total, la mostra ha reunit 55 companyies que han dut a terme 102 representacions. Dels 56 espectacles que s’han vist, 16 han estat estrenes (7 d’absolutes i 9 a Catalunya). Enguany hi ha hagut rècord d’inscripcions i els muntatges han estat escollits entre més de 430 propostes presentades. L’ocupació de les sales ha estat d’un 81%.

El bon temps ha acompanyat la fira i tant les sales com els carrers de la ciutat s’han vist plens durant els quatre dies. El director artístic del certamen, Pep Farrés, ha fet una valoració molt positiva de l’edició i s’ha mostrat molt satisfet de les apostes noves d’aquest any, com la Mostra Jove i el trasllat de la Llotja al Museu de la Pell. D’una banda, Farrés ha explicat que la Mostra Jove ha tingut ‘molt bona acollida’, tant de públic com dels professionals, i considera que ara ‘cal un segon pas, que és que els programadors també apostin pel teatre per a joves i incorporin aquestes propostes a les seves programacions’. Respecte al trasllat de la Llotja al Museu, Farrés assegura que tant els professionals com les companyies en fan una valoració molt positiva i creu que ha servit per ‘reforçar l’aspecte de negoci de la Mostra’.

L’aposta pel públic jove
La Mostra ha esta marcada per una forta aposta pel públic jove, de 12 a 18 anys, que de dijous a diumenge han pogut veure fins a 13 espectacles en un mateix espai: l’Escorxador. Molts dels muntatges de pagament de la Mostra Jove han exhaurit les entrades i, segons els organitzadors, l’Escorxador ha comptat amb una molt bona afluència de públic. A banda els espectacles, aquest espai també ha acollit trobades, col·loquis, un concert, un dinar popular i un taller de percussió.

Farrés ha explicat que la propera edició de la Mostra ha de ser la de consolidació de l’espai destinat als joves de 12 a 18 anys, que probablement repetirà a l’Escorxador. ‘Hem d’aconseguir que la Mostra Jove agafi entitat com a marca i que els joves s’ho sentin seu’, ha apuntat Farrés, que creu que en el futur caldrà incorporar més propostes impulsades pels mateixos joves i també que puguin participar en aspectes organitzatius de l’espai.

Nova ubicació per a la Llotja professional
La Llotja professional ha fet un pas endavant en aquesta edició i s’ha situat en un nou emplaçament, el Museu de la Pell. El canvi ha estat valorat positivament pels professionals i, per aquest motiu, l’any que ve hi tornarà. Engany també s’ha recuperat l’àrea d’expositors amb 22 estands disponibles. Segons Farrés, els professionals han valorat molt positivament la renovació de l’espai, com també la vintena d’activitats que s’hi han dut a terme.

Un total de 642 professionals de 297 entitats s’han acreditat per assistir a la fira i participar en les activitats professionals, una xifra que representa un augment d’un 26,3% en relació amb l’any passat. D’aquestes, 265 entitats són catalanes i la resta provenen de fora de Catalunya. Entre les activitats professionals que s’han fet es destaca el 7è Mercat de Projectes d’Espectacles, en què set companyies han presentat les propostes que tenen en procés de creació als programadors assistents. Una altra activitat important han estat els ‘speed meetings’ amb un total de 145 reunions ràpides (l’any passat n’hi va haver 72) i la taula rodona sobre el teatre inclusiu, un dels trets característics de la programació d’enguany.

Els escolars, en augment
Es destaca també un augment important en els passis escolars, que aquest any ha arribat als 4.100 alumnes, 1.400 més respecte de l’any passat. En total, s’han proposat 28 passis de 18 espectacles entre dijous i divendres. L’alumnat assistent comprèn des de P4 fins a alumnes de batxillerat.

La ciutat s’aboca a la Mostra
Igualada s’ha abocat un any més a la Mostra i s’han dut a terme unes quantes accions d’implicació ciutadana. Per primer cop, les famílies igualadines han obert les portes de casa seva per acollir les companyies de fora de Catalunya, una experiència que l’organització valora molt positivament i que espera repetir i augmentar l’any que ve. D’una altra banda, també s’han organitzat tallers en què han participat nens i joves d’Igualada per actuar als espectacles de Carla Rovira i de la Big Band Basket Beat Barcelona.

La Mostra ha organitzat també el II Concurs de crítica teatral infantil i juvenil, que s’allarga fins el 25 d’abril; el Joc del Comerç, per trobar coets als aparadors del centre d’Igualada, i el Premi al millor espectacle de la Mostra, juntament amb la Fundació Catalunya-la Pedrera. Aquest últim premi donarà un guardó al millor espectacle del festival que haurà estat escollit pel públic a partir de les urnes i les butlletes que es donen a les sortides dels espectacles.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any