
Per: ACN


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El líder i diputat d’ERC, Oriol Junqueras, ha presentat avui un recurs d’empara al Tribunal Constitucional espanyol per tal que quedi anul·lada la decisió del Suprem de mantenir-lo en presó preventiva. Junqueras demana el recurs ‘per la violació de drets fonamentals a la llibertat, a la llibertat ideològica, al jutge ordinari predeterminat per la llei, al dret a la defensa, a la presumpció d’innocència, a la legalitat, a la participació i representació política, al jutge imparcial, a la tutela judicial efectiva i a un procés amb totes les garanties’.
L’advocat de Junqueras, Andreu Van den Eynde, es basa en les interlocutòries del 4 de desembre, quan part dels consellers van ser alliberats, i a la del 5 de gener en què el Suprem va tombar la petició de la defensa de deixar-lo en llibertat. Al document que ha presentat ara Junqueras demana que se suspengui la presó preventiva com a mesura cautelar si s’admet el recurs, que volen que es tramiti també de forma urgent.
Consulteu el recurs ací:
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits

