Interior adjudica a Ferrovial la gestió del 112 per als dos anys vinents

  • El procediment es formalitzarà un cop passat el període d'al·legacions

VilaWeb
ACN
24.02.2022 - 15:58
Actualització: 24.02.2022 - 16:58

El Departament d’Interior ha adjudicat a Ferrovial la gestió del telèfon d’emergències 112 per als dos anys vinents amb possibilitat d’una pròrroga de dos més. El procediment ara està en període d’al·legacions i es formalitzarà una vegada passats els terminis, avals i controls corresponents. El nou contracte estarà operatiu el primer d’abril. Ferrovial ja era gestionant el servei de forma provisional arran del fet que l’anterior adjudicatari entrés en concurs de creditors i Interior hagués de rescindir el seu contracte al maig per poder garantir el servei.

Ferrovial s’ha imposat a dues ofertes més (Atento Teleservicios i Ilunion Emergencias) perquè ha obtingut la puntuació més alta en les ofertes tècnica i econòmica. En el procés de preparació del nou contracte, el Departament d’Interior va introduir millores en les condicions de treball que es van aplicar de forma immediata i venen incorporades en les condicions del nou plec. Aquestes millores inclouen un increment salarial del 9% provinent de l’augment del complement d’emergències i actualització en base a l’augment de l’IPC dels plusos d’emergències i de comandament, a banda d’una clàusula per evitar endarreriments en el cobrament dels salaris i una millora en el suport psicosocial i en formació dels operadors i operadores.

De fet, el pressupost per al 2022 inclou un increment de 2,17 milions d’euros de la partida del contracte del servei d’atenció de trucades del 112, tenint en compte la previsió d’increment en el nombre de trucades, entre altres coses per la integració de trucades de la Guàrdia Urbana de Barcelona o dels Bombers de Barcelona.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any