La inflació a l’estat espanyol s’enfila fins al 9,8%

  • Les dades de l'IPC són les més elevades d'ençà de 1985, segons l'Institut d'Estatística espanyol

VilaWeb
30.03.2022 - 14:17
Actualització: 30.03.2022 - 16:17

La inflació continua enfilada a l’estat espanyol. Al març s’ha situat en el 9,8%, cosa que representa 2,2 punts més que ara fa un mes, segons que ha informat l’Institut d’Estatística espanyol (INE). Aquestes dades d’inflació són les més altes d’ençà de 1985.

L’INE ha avançat avui les dades de l’IPC –les definitives es faran públiques el 13 d’abril–, que reflecteixen un augment generalitzat en la majoria dels seus components, sobretot l’electricitat, els carburants i els combustibles, i els aliments i les begudes no alcohòliques.

Per altra banda, la inflació subjacent, que no inclou ni els aliments frescs ni l’energia, ha registrat un repunt de quatre dècimes i és del 3,4%, la xifra més alta d’ençà del setembre del 2008.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor