La taula de reindustrialització de Nissan ha triat els projectes de la xinesa Great Wall Motors i la catalana Silence com a candidates preferents per substituir Nissan. Tot i això, la mesa explorarà possibilitats amb el hub d’electromobilitat encapçalat per QEV. La belga Punch cau de la llista final, i per ara no s’hi obriran negociacions, tot i que la candidatura restarà “de reserva”.

Els projectes de Great Wall Motors i Silence són compatibles, perquè demanen terrenys diferents dels que ocupa actualment Nissan. De fet, Silence opta només a ocupar les plantes de Montcada i Reixac, i la xinesa opta també a una sola planta: la de Zona Franca.

La taula, participada pel govern espanyol, la Generalitat, els sindicats i Nissan, i amb l’assessorament tècnic de KPMG, obrirà ara “negociacions preferents” amb Great Wall Motor i Silence per parlar de les condicions exigides i ofertes per reindustrialitzar les plantes.

Amb la decisió d’avui, el procés no arriba al final, sinó que tanca una fase i ara es prioritza la negociació concreta. Tot i això, encara no es descarta cap opció, especialment per si les negociacions no arriben a bon port. La negociació que s’ha d’obrir ara amb els projectes preferents inclou l’encaix de les demandes de cadascuna de les parts. L’objectiu és aconseguir un alternativa viable per als terrenys que ocupa Nissan a Barcelona.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.