Globalia i Barceló han acordat una operació de fusió al 50% de la que sorgirà un nou grup participat amb una xifra de negoci d’uns 3.700 milions d’euros i més de 1.500 punts de venda. El nou grup compta amb una plantilla de més de sis mil treballadors i una important presència tant en la creació de producte a través de les diferents marques de turoperadors, com també en la distribució al client final, presencial o online. La nova companyia ha considerat aquesta acord ‘el punt de partida per a continuar creixent, desenvolupant i internacionalitzant el projecte empresarial’.

Barceló aportarà a la nova societat els negocis Ávoris, amb les seves gammes B the Travel Brand, Catai, Rhodasol, Bedtoyou, BCD Travels i BCD Meetings&Events, entre d’altres. També s’incorporarà Evelop, l’aerolínia que es va fundar el 2013 després de la compra de part dels actius d’Orbest Orizonia Airlines per part del Grup Barceló i que compta amb sis avions en la seva flota. Per part de Globalia, s’inclouen Halcón Viajes, Viajes Ecuador, Geomoon, Travelplan, Welcome, Globalia Meetings &Events, Globalia Corporate Travel i Globalia Autocars. En un comunicat han informat que la nova companyia no té la intenció de tancar ni una sola oficina. La fusió està pendent de l’aprovació per part de les autoritats de la competència.

Aquest article que llegiu es publica gràcies als subscriptors voluntaris, que amb el seu suport econòmic i periodístic són la clau perquè VilaWeb us arribi cada dia. Si podeu contribuir amb una petita quota a fer de VilaWeb un mitjà encara més independent i de més qualitat, us demanem que us apunteu clicant ací.