15.08.2023 - 10:25
|
Actualització: 15.08.2023 - 10:42
L’Ajuntament de Girona vol potenciar que els influenciadors publiquin continguts en català a les xarxes per a enfortir la llengua i promoure la ciutat. És un dels objectius que es marca la nova regidoria de Llengua Catalana, nascuda de l’acord a tres bandes entre Guanyem, Junts i ERC. La vice-batllessa, Gemma Geis, explica que el món digital és un àmbit estratègic on cal incidir per a impulsar el català, conjuntament amb el dia a dia al carrer. Per això, d’entrada, una de les primeres accions de la regidoria serà fer un mapa sobre la situació lingüística a Girona i, a partir d’aquí, “teixir aliances amb els diferents sectors –com ara l’hostaleria i el comerç– per promoure el català”.
“Cada vegada tenim més influenciadors gironins i hem de mirar que parlin en català perquè els nostres fills i filles trobin allò que busquen en la nostra llengua”, explica. “A Girona creiem que podem trobar un espai per a reconèixer-los mitjançant un segell que els valori i que ens ajudi a enfortir la llengua”, precisa Geis, i afegeix que aquí també s’hi podria incloure que els influenciadors fessin accions de difusió de la ciutat.