El fundador de Mango, Isak Andic, ha mort en un accident de muntanya a Montserrat

  • Feia una excursió amb la família a les coves del Salnitre de Collbató

VilaWeb
Isak Andic, en una imatge d'arxiu (fotografia: Europa Press / Lorena Sopena).
14.12.2024 - 16:45
Actualització: 14.12.2024 - 17:50

Isak Andic, fundador de Mango, ha mort després d’haver caigut d’una altura de cent cinquanta metres mentre feia una excursió amb la seva família a les coves del Salnitre de Collbató, a Montserrat, segons que ha avançat La Vanguardia.

Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 12.39 que un excursionista havia caigut d’una gran altura per un barranc de les coves de Collbató. Quan hi han arribat, han trobat el cos d’un home de setanta-un anys que la unitat de muntanya dels Mossos d’Esquadra ha rescatat.

El cos era en una zona de difícil accés. També s’han activat patrulles de seguretat ciutadana i un helicòpter dels Mossos i unitats dels Bombers de la Generalitat i del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).

Comunicat del conseller delegat de Mango

En una nota recollida per Efe, el conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, ha comentat: “Isak ha estat un exemple per a tots nosaltres. Ha dedicat la seva vida al projecte de Mango i ha deixat una empremta inesborrable gràcies a la seva visió estratègica, el seu lideratge inspirador i el seu compromís ferm amb uns valors que són els que ell mateix ha impregnat a la nostra companyia.”

“El seu llegat reflecteix les victòries d’un projecte empresarial marcat per l’èxit, i també per la qualitat humana, la proximitat i la cura i l’afecte que sempre ha traslladat a tota l’organització”, ha afegit Ruiz.

“La seva mort deixa un buit enorme, però tots nosaltres som, d’alguna manera, el seu llegat i el testimoni dels seus èxits. Ens correspon, i aquest és el millor homenatge que podem fer a l’Isak i que complirem, vetllar perquè Mango continuï essent el projecte que l’Isak ambicionava i del qual se sentiria orgullós”, ha acabat.

La primera botiga de Mango, el 1984 a Barcelona

Andic era d’origen turc. Nascut a Istambul el 1953, va emigrar a Barcelona amb la seva família i va començar venent camises a botigues multimarca. El 1984 va obrir la primera botiga Mango i va desenvolupar un model de negoci vertical que incloïa disseny, producció i distribució. Mango s’ha acabat consolidat com una marca de roba amb un gran reconeixement internacional.

Sota la seva direcció, Mango es va expandir internacionalment i va consolidar una plataforma digital avançada. El seu llegat inclou una contribució significativa al sector empresarial i a la moda mundial.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha fet un missatge de condol per la mort d’Andic: “Consternat per la pèrdua d’Isak Andic, empresari compromès que, amb el seu lideratge, ha contribuït a fer gran Catalunya i projectar-la al món. Deixa una empremta inesborrable en el sector de la moda catalana i global. El meu condol i el de tot el govern a familiars, amics i l’equip de Mango.”

 

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor