Fira.- El Sónar es desperta animat per músics locals i ètnics

  • James Rhodes posa la guinda a la tarda amb una sessió de clàssica

VilaWeb
Redacció
16.06.2016 - 19:46

James Rhodes posa la guinda a la tarda amb una sessió de clàssica

BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

El XXIII Festival de Música Avançada i New Media Art Sónar de Barcelona, que se celebra al recinte Fira de Montjuïc, ha començat aquest dijous animat per un elenc d’artistes locals, al costat d’altres músics de l’escena internacional que han imprès l’empremta ètnica a la jornada amb sonoritats tan electròniques com folklòriques.

Sense grans cues als accessos i amb un públic escalonat, el festival ha anat acollint un públic que, a primera hora de la tarda, era més internacional que local però que, a poc a poc, ha anat omplint els diferents escenaris.

Després de les bandes locals Baelish, Cauto i Strand, a primera hora de la tarda els Spanish Dub Invasion han fet ballar el públic expectant de l’escenari Sónar Village amb el ‘flow’ del seu reggae, i acompanyats pel veterà Mad Professor, en una aliança hispano-britànica que ha comptat amb una considerable afluència de públic.

A uns metres, el cantant madrileny John Grvy ha posat al màxim volum els sintetitzadors per llançar la seva música ‘chillwave’ a un públic que ha tret un balanceig generalitzat i a estones amb les mans alçades; i tot i que l’afluència no ha estat massiva, els fans han victorejat el jove músic.

ESCENA INTERNACIONAL

Tot i això, els espanyols no han estat els únics responsables d’escalfar motors en aquesta primera jornada, especialment quan els Andes equatorians s’han fet presents de la mà de Nicola Cruz i la seva barreja de tecnologia amb sons amazònics tradicionals acompanyada de suggerents imatges paisatgístiques de la regió, amb les quals ha submergit el públic en un llunyà viatge.

La sonoritat àrab ha pres cos amb els parisencs Acid Arab, que han protagonitzat una sessió acalorada de ‘techno house’ de melodies amb trets saharians que han embruixat els malucs dels presents al Sónar Village, que han sembrant alguns intents de dansa del ventre en un ambient festiu.

Els camps electromagnètics, invisibles per a l’home han arribat del Canadà al Sónar amb el projecte ‘Field’, de Martin Messier, que ha creat en directe sons a partir de senyals elèctrics en un espectacle molt físic que també ha jugat a les ombres xineses.

La viral britànica Lady Leshurr –amb més de 20 milions de visionats en el seu canal de YouTube– ha embogit els fans amb el seu rap ‘freestyle’ i ha aconseguit la complicitat del públic a les seves cançons després d’imitar ‘Work’, de Rihanna i no deixar de parlar i saltar en tota la seva actuació plena d’energia.

El britànic James Rhodes ha tornat a Barcelona després de passar pel festival Primera Persona, acompanyat pel seu inseparable piano davant d’un SónarComplex ple, al qual l’artista ha explicat que, en no poder creure’s estar al Sónar, ha comprat unes “sabates noves” cridaneres –de tatxes vermelles brillants–.

“Em pregunto per què dimonis m’han portat aquí, potser Lang Lang estava ocupat”, ha fet broma Rhodes sobre la presència de música clàssica al festival i, després d’exalçar compositors com Johann Sebastian Bach i Dmitri Xostakóvitx, ha abordat un sentit repertori a base de grans noms que, com ell afirma, li van salvar la vida de diverses addiccions.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any