Festo elegeix Catalunya pel seu primer ‘hub’ digital de vendes del món

  • Castellanos assegura que la decisió de l'empresa consolida el territori com un pol atractiu en el sector

VilaWeb
ACN
19.10.2021 - 15:09

L’empresa alemanya Festo ha triat Catalunya per instal·lar el seu primer ‘hub’ digital de vendes del món. La companyia invertirà prop de tres milions d’euros per tirar endavant el projecte i preveu d’augmentar el nombre de treballadors dels vint actuals a una cinquantena en tres anys. Per fer realitat aquesta iniciativa, l’empresa ha comptat també amb una ajuda de dos-cents mil euros de la Generalitat i el suport de l’àrea d’atracció d’inversions d’ACCIÓ. “La decisió de Festo reforça una tendència dels últims anys i consolida Catalunya com un pol atractiu en aquest sector”, ha celebrat el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos, en la inauguració de les instal·lacions.

Festo ha elegit la seu a L’Hospitalet de Llobregat entre les dos-cents cinquanta delegacions arreu del món per instal·lar-hi el primer ‘hub’ digital de vendes de la companyia. Aquest espai pretén a analitzar les necessitats dels clients i entendre el seu comportament per oferir-los una millor oferta i “fer-los la vida més senzilla” a l’hora de desenvolupar les seves màquines i sistemes.

El ‘hub’ digital de vendes de L’Hospitalet és el primer de la companyia. Un dels motius d’optar per Catalunya és la proximitat amb la central de la companyia, situada a Alemanya. “Barcelona de seguida va sortir a l’agenda per l’ecosistema d’empreses digitals, per les universitats i sobretot perquè és un pol d’atracció de talent, especialment digital”, ha assegurat el director general de l’empresa a Espanya i Portugal, Xavier Segura.

La companyia preveu invertir tres milions d’euros en els tres anys vinents en desenvolupar aquest projecte. “La inversió principal és en persones amb altes competències i coneixements específics, com matemàtics o científics de dades, entre altres”, ha assegurat Segura. De fet, el pressupost destinat al personal representa un 84% del total de la inversió en el ‘hub’ digital de vendes de la companyia. Aquest divideix la seva activitat en quatre àrees funcionals basades en l’anàlisi de dades, la programació, l’atenció al consumidor i la innovació.

Actualment, el ‘hub’ digital de vendes té vint treballadors procedents de nou nacionalitats diferents i preveu incorporar-ne dos més abans d’acabar l’any. Així mateix, pretén incrementar el nombre d’empleats fins a quaranta-cinc persones en el curt termini i arribar a la cinquantena entre 2024 i 2025.

“L’aposta de Festo ve a reforçar la tendència de consolidar Catalunya com un pol atractiu en aquest sector”, ha assegurat el secretari d’Empresa i Competitivitat, en referència a la decisió d’Amazon o Nestlé d’instal·lar també els seus ‘hubs’ digitals a Barcelona. De fet, la inversió estrangera ha augmentat en el primer semestre de l’any, amb un de cada tres euros dirigit al sector TIC.

Per a Castellanos, la decisió de la companyia alemanya suposa també un reforç a la industrialització de Catalunya. “Volem creure que serà una oportunitat tant per a Festo, com pels proveïdors, l’entorn i el sistema de recerca i innovació per intensificar de transferència de coneixement i d’acceleració de la digitalització de la indústria”, ha manifestat.

Per realitzar aquest projecte, Festo ha comptat amb el suport de Catalonia Trade & Investment, l’àrea d’atracció d’Inversions estrangeres de l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana (ACCIÓ). L’Empresa ha rebut un assessorament integral per facilitar el procés d’inversió i ha estat beneficiària de dos-cents mil euros procedents del Programa d’Ajuts a Inversions empresarials d’Alt Impacte d’ACCIÓ. “Per cada euro públic hi ha un retorn de més de cent seixanta euros en forma d’inversió privada”, ha afirmat Castellanos.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any