El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

A finals d’aquest mes de juliol, Estrella Damm ha anunciat  que començarà a substituir les anelles de plàstic de les seves llaunes per unes altres de cartró 100% biodegradable. El pla de l’empresa és acabar  completament amb les anelles  de plástico el desembre d’enguany. Aquest és el missatge final d’’Acte III – Compromís’, la nova campanya Mediterràniament que recull el testimoni de l’estiu passat i segons explica l’empresa té com objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat de protegir el mar Mediterrani.

La campanya representa, a través d’una potent coreografia interpretada per 24 ballarins i ballarines de dansa moderna, com treballant de forma col·laborativa i amb un objectiu comú podem protegir el nostre planeta. Una crida al paper que cada un de nosaltres exercim en el nostre dia a dia a través de petits gestos que poden frenar l’emergència ecològica a la qual està exposat el litoral mediterrani i els riscos que afecten la seva biodiversitat. Perquè ‘Defensar la teva manera de viure és una forma molt bonica de viure’.

‘Compromís’ vol donar continuïtat al missatge que la marca va llançar a través de les seves campanyes ‘Ànima’ i ‘Amants’ al 2019, que volien donar visibilitat a la problemàtica ambiental que pateix el Mediterrani i conscienciar a la societat sobre la necessitat urgent de protegir-lo. Una continuïtat que també es nota a través de la música que acompanya aquest tercer acte, escrita novament per Joan Dausà i interpretada, en aquesta ocasió, per Magalí Sare, amb la tornada ‘Hi ha d’haver una altra manera de viure’ que actua de fil conductor entre les tres campanyes.

Com les seves antecessores, ‘Acte III – Compromís’ és una idea original d’Oriol Villar, realitzada per Nacho Gayán.

Eliminació de les anelles de plàstic al 2020

Al 2019 la marca va posar en marxa un projecte pioner en el sector cerveser per eliminar les anelles de plàstic dels packs de llaunes. Una iniciativa que culminarà aquest 2020 i que suposarà la reducció de més de 260 tones de plàstic a l’any, l’equivalent a quasi 89 milions d’unitats d’anelles de plàstic.

El nou format d’agrupació de llaunes es realitza a través del sistema LatCub®, que permet agrupar les llaunes amb un embalatge de cartró 100% biodegradable, fabricat amb 100% fibres naturals procedents d’arbres gestionats de manera sostenible i responsable, que compten amb la certificació FSC.

L’any passat es van iniciar les proves d’aquest nou sistema en tres cadenes de supermercats. Després de l’èxit de la iniciativa, a principis d’aquest any, la marca va ampliar el número d’establiments on es podien trobar les anelles de cartró. No obstant, la crisi sanitària derivada de la Covid-19 va paralitzar-ne el procés, que ara la marca reactivarà, i que está previst que acabi a finals d’any

A més, en el seu compromís amb el medi ambient i amb l’objectiu de seguir reduint l’ús de plàstics, Estrella Damm vol substituir per cartró els plàstics decorats que envolten les llaunes, i es compromet a eliminar-los al 2021. Per explicar les seves accions a favor de la sostenibilitat Damm ha creat un espai a la seva web on explica la seves polítiques ecològiques.

 

 

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.