Estabilitzat l’incendi forestal de Benimodo

  • El foc ha afectat vegetació i instal·lacions de reg i ha requerit una àmplia mobilització dels bombers i mitjans aeris

VilaWeb
31.08.2025 - 03:00
Actualització: 31.08.2025 - 10:29

L’incendi forestal que va començar ahir al migdia a Benimodo (Ribera Alta) ja s’ha estabilitzat, i l’evolució favorable fa preveure que es podrà donar per controlat en unes hores.

Poc abans de les 15.00, només restava un mitjà aeri treballant en l’extinció del foc, després de la retirada de dos més que s’hi havien mobilitzat inicialment, segons que ha informat el Consorci de Bombers de la demarcació.

El foc ha començat a les 12.49 i ha afectat vegetació i instal·lacions de reg, a prop de xalets de la zona del camí del Tossal. Tot i això, passades les 14.00 la situació ja presentava una evolució positiva.

El dispositiu d’extinció ha inclòs tres dotacions de bombers d’Alzira i Silla, un sergent, dos coordinadors forestals i dues brigades forestals Brifo del Consorci, dues unitats de bombers forestals i un mitjà aeri de la Generalitat.

El centre de coordinació d’emergències havia establert la situació 1 del pla d’incendis forestals, que implica un risc greu per béns forestals i risc lleu per la població o béns no forestals, i pot requerir mitjans extraordinaris per extingir-lo.

obres
actors
  • Consorci de Bombers de la demarcació
  • Bombers d'Alzira
  • Bombers de Silla
  • Brifo del Consorci de Bombers
  • Generalitat Valenciana
  • Centre de Coordinació d’Emergències
llocs
  • Benimodo
  • Ribera Alta
  • Comunitat Valenciana
esdeveniments
  • Incendi forestal de Benimodo
  • Incendi forestal de Benimodo
  • Desplegament de bombers forestals
temes
  • Medi ambient
  • Emergències i gestió de desastres
subtemes
  • Incendis forestals
  • Coordinació institucional i mitjans d’extinció
  • Mitjans d'extinció
  • Desplegament de bombers i forestals
VilaWeb ja ha explicat com els incendis forestals s’han estès aquests dies arreu del País Valencià, amb focs simultanis a la Ribera Alta, al Camp de Túria i a la Plana Baixa, que han obligat a desplegar grans dispositius aeris i terrestres, com es va veure amb l’incendi de Riba-roja al Parc Natural del Túria o amb la vintena de focus que van mobilitzar bombers de tres demarcacions . En aquest context, el foc de Benimodo, estabilitzat en poques hores gràcies a la combinació de mitjans aeris i brigades forestals, s’afegeix a altres incidents recents d’extinció complicada, com el de vegetació a l’Énova o l’incendi forestal controlat a Pego .

Per una visió més àmplia del rerefons d’aquesta onada d’emergències, podeu llegir l’anàlisi sobre la gestió política i institucional dels riscos ambientals i meteorològics que ha posat en qüestió el president Mazón arran de la gota freda d’octubre . Aquest debat sobre responsabilitats, protocols i rapidesa en l’activació d’alertes ajuda a entendre millor per què cada nou incendi, com el de Benimodo o els de la Ribera i el Túria, es llegeix també com una prova de foc per al sistema valencià de protecció civil i d’emergències.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor