Escola Valenciana ha presentat la concentració ‘L’educació ens dignifica. Sí al valencià’ organitzada per al pròxim dissabte 17 de febrer a les 17:00 hores a la plaça de la Mare de Déu de València. Segons que ha explicat en roda de premsa el president de l’entitat, Vicent Moreno, la concentració reivindica d’una banda el model educatiu en català, ‘nascut de la implicació de les comunitats educatives’, i manifesta el suport a les persones i professionals ‘víctimes d’agressions i assetjament per part d’un sector de la societat, que rebutja un model d’ensenyament basat en la convivència ciutadana, el foment del debat i el plurilingüisme, amb el valencià com a llengua vehicular’. Moreno ha fet una crida a la participació de les entitats i associacions que promouen la llengua i la cultura al País Valencià, així com tots els sindicats i partits ‘sensibles a la defensa de la llengua en tots els àmbits’.

Escola Valenciana ha plantejat la concentració com un espectacle familiar, conduït per la periodista Amàlia Garrigós i el director artístic Francesc Burgos ‘El Triangulista’, i amb les actuacions musicals de Dani Miquel i La Fúmiga. Amb l’eix conductor de la dignitat, l’entitat reivindicarà el dret dels alumnes ‘a formar-se com a persones amb esperit crític, amb capacitat de pensar, d’investigar, d’experimentar i de traure conclusions, amb maduresa emocional i amb destreses socials’, ha explicat Moreno.

Així mateix, la concentració posarà en valor la dignitat de les famílies, com el teixit viu de les comunitats educatives que confien en l’equip docent per acompanyar-los en el camí de l’educació, en la dignitat de l’ofici d’educar. El president d’Escola Valenciana l’ha definit com ‘un ofici complex, en contínua evolució i que respon a reptes continus, que requereix molt d’esforç, experiència, il•lusió i implicació. Un ofici sense motles, constructiu, humanitzador i emocionant, que necessita comptar amb el suport de qui exerceix responsabilitats polítiques i el reconeixement social de la seva tasca’.

El quart eix serà ‘la dignitat d’una societat que aspira a ser més lliure, més autocrítica, més habitable, i que aposta per un model d’educació que sigui font inesgotable de creixement individual i col•lectiu i germen de la convivència ciutadana’. Condemna als atacs per part de PP, Cs i Vox Per la seva banda, el president de Col·lectius de Castelló per la Llengua – Escola Valenciana, Natxo Badenes, ha condemnat les ‘acusacions infundades i els atacs de partits com el PP, Ciudadanos, Vox… contra la professionalitat dels docents, que tracten de censurar i perseguir el model de qualitat de la nostra escola’.

A través d’una nota de premsa enviada per l’entitat, Badenes s’ha referit a les acusacions d’adoctrinament efectuades per aquests partits acompanyades de la difusió de la imatge d’un mapa lingüístic dels territoris de parla catalana. Escola Valenciana ha alertat que aquesta ‘intoxicació incita a l’odi’, per la qual cosa, ‘no podem permetre que l’educació s’utilitzi com a arma política. Les víctimes principals d’aquesta situació són les nostres filles i els nostres fills. De vegades, l’excusa és un audiovisual; de vegades, un llibre; de vegades, un mapa… Tampoc no podem permetre que es tracti de posar en qüestió l’equip docent que amb esforç, estima i il•lusió dignifica l’escola pública, de qualitat i en valencià. De nou, hem d’omplir els carrers per dir ben alt: ‘L’educació ens dignifica. Sí al valencià”.

Per la seva part, el portaveu de La Cívica – Escola Valenciana, Ismael Vicedo, ha dit a Alacant que ‘els detractors d’aquest model disparen cap a l’educació que germina amb el debat del pensament lliure, contra l’educació inclusiva’. En aquesta línia ha afegit que ‘volen destrossar la coeducació que tant trobem a faltar al nostre entorn. En definitiva, desitgen dinamitar el consens nascut del teixit social que envolta les comunitats educatives i que han escollit democràticament el model d’ensenyament plurilingüe en què el valencià hi és la llengua vehicular, amb distints nivells d’aplicació’.

Durant la intervenció del portaveu d’Escola Valenciana a Alacant s’ha remarcat la importància de la diversitat territorial del País Valencià: ‘el patrimoni cultural i lingüístic que compartim ha d’estar present a les aules per constituir el model d’ensenyament plurilingüe i multicultural. Ha de ser un model obert a una convivència entre comunitats lingüístiques que accepti la nostra diversitat i elimini fronteres interiors, basada en la construcció social de la igualtat lingüística’.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]