L’ERTO de Ford a Almussafes afectarà cinc-cents treballadors cada dia i s’acabarà el 28 de març

  • Hi haurà una aturada total de la producció durant tres dies

VilaWeb
VilaWeb – Agències
12.02.2024 - 15:50
Actualització: 12.02.2024 - 22:42
Això és una prova de lectura dels articles de Vilaweb amb veu sintètica, que ben aviat serà a disposició dels subscriptors del diari. Subscriviu-vos-hi ací. Si trobeu algun problema, escriviu-nos a suport@vilaweb.cat.

La direcció de Ford i la UGT, el sindicat majoritari a la fàbrica d’Almussafes, han acordat d’establir a partir de demà un nou expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) fins el 28 de març que afectarà cinc-cents treballadors cada dia i que hauria de fer que ningú estigués més de setze dies feiners en l’ERTO. A més, la planta de motors pararà durant tres dies la producció: el 13 de febrer, el 19 de febrer i el 4 de març.

L’objectiu és adaptar-se a les baixades de producció. Segons que explica la UGT, l’excedent de mà d’obra solament pot anar vinculat a un entrebanc aïllat per manca de producció prevista i no per excés de personal. Per això, el sindicat majoritari estava disposat a acceptar la data del 28 de març com a darrer dia de l’expedient. “El que puga passar després, dependrà de la reunió que mantinguem per part d’UGT amb la cúpula directiva de Ford”, han explicat. Aquesta reunió es farà a l’abril i els treballadors posaran sobre la taula el compromís adquirit per la multinacional amb la plantilla en l’Acord per l’Electrificació. Precisament avui i demà no hi ha producció prevista en la planta de motors ni en el torn de tarda en la planta de vehicles, una situació de la producció que ja es va registrar durant algunes setmanes de l’any passat. En la producció de vehicles tampoc és previst que hi hagi feina en el torn de tarda per a la setmana del 19 al 23 de febrer, per la qual cosa l’ERTO entraria en vigor en un moment de producció mitjana en vehicles i sense producció en motors.

La fàbrica va ser triada l’any 2022 per Ford per produir la nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de feina en els anys vinents i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni, firmat a l’abril d’aquell any, recollís mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació. L’adjudicació a Ford no va evitar que s’hagués de reduir la plantilla amb un ERO que ha afectat 1.124 treballadors.

De fet, la fàbrica ha encadenat uns quants ERTO, i va prorrogar el darrer expedient fins el 30 de juny de 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats. Les condicions econòmiques d’aquest expedient seran les mateixes que en els ERTO anteriors: 80% del salari real i 100% de pagues extres, gratificació especial, vacances, i antiguitat. La planta continua pendent dels plans d’electrificació i en aquests moments només produeix dos models, Kuga i Transit, encara que d’aquest darrer ja no se’n produiran més.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any