
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Els principals líders de la Unió Europea (UE) han felicitat Emmanuel Macron per la seva victòria a la primera volta de les eleccions presidencials franceses i l’han animat de cara a la segonda ronda, que es celebrarà el 7 de maig. Es tem una possible victòria de Le Pen, que vol convocar un referèndum per treure França de la UE.
El president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, el va felicitar per telèfon i li va desitjar bona sort. La cancellera d’Alemanya, Angela Merkel, ha titllat el resultat de ‘molt bo’ perquè Macron és favorable a una UE més forta i a una economia social de mercat.
A les felicitacions s’hi ha sumat el líder dels social-demòcrates al Parlament Europeu, Gianni Pitella, que en un comunicat ha assegurat que els francesos han expressat la seva voluntat pel canvi i ha fet una crida al front comú per evitar la victòria de Le Pen. El cap de files dels populars europeus, Manfred Weber, també ha donat suport a Macron.
El líder dels liberals a l’Eurocambra, Guy Verhofstadt, ha elogiat el candidat francès i ha argumentat que representa una França tolerant, ambiciosa i europeista. Els líders dels Verds, Ska Keller i Philippe Lamberts, han criticat els punts febles de Macron en temes socials i de medi ambient però igualment li han donat suport.
Ravi qu'@EmmanuelMacron soit au 2ème tour de l'#ElectionPresidentielle2017. #Enmarche pour une France tolérante, ambitieuse et européenne.
— Guy Verhofstadt (@GuyVerhofstadt) April 23, 2017
If #Macron wants to defeat #farright, he needs to get real on social justice and inclusion of those who feel marginalised.
— Ska Keller (@SkaKeller) April 23, 2017
L’Alta Representant de la Diplomàcia Europea, Federica Mogherini, ha piulat que Macron representa ’esperança i el futur’.
Voir les drapeaux de la #France et de l'#UE saluer le résultat de @emmanuelmacron, c'est l'espoir et le futur de notre génération
— Federica Mogherini (@FedericaMog) April 23, 2017
Pel que fa a Le Pen, ha rebut el recolzament dels grups euroescèptics i del líder de l’UKIP, Nigel Farage, i del Partit per la Llibertat dels Països Baixos, Geert Wilders. Farage ha atacat el ‘discurs buit’ de Macron i ha assegurat que el fet d’aparèixer amb la bandera de la UE ‘ho diu tot’, mentre que Wilders ha afegit que és un dia gloriós pels patriotes francesos.
Macron speaking with EU flag behind him. Says it all.
— Nigel Farage (@Nigel_Farage) April 23, 2017
Macron speech was vacuous nonsense. Other than backing the status quo he says nothing.
— Nigel Farage (@Nigel_Farage) April 23, 2017
Congratulations sent to Marine Le Pen.
A day of celebration for all Patriots in Europe.
On to the 2nd round and the Presidency! pic.twitter.com/bpZoKU2xvZ— Geert Wilders (@geertwilderspvv) April 23, 2017
Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot
Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.
Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.
Vicent Partal
Director de VilaWeb
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits