
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Des d’ahir i fins al 18 d’abril, l’Optimot ha llançat un concurs lingüístic que desafia els usuaris a unir creativitat i llengua en els cent quaranta caràcters d’un piulet. Es proposa als seguidors de l’Optimot (@optimotcat) que enviïn ‘garrotuits’ amb l’etiqueta #StJordiÒptim.
Què són els ‘garrotuits’? Són estrofes de quatre versos de set síl·labes pròpies de la cançó improvisada però amb una ‘petita’ complicació: només poden tenir cent quaranta caràcters i han de tenir relació amb la diada de Sant Jordi. I no només això, també han d’incloure un mot o expressió amb canvi de grafia segons l’ortografia catalana que ha publicat l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).
El jurat valorarà que el mot o expressió quedi ben contextualitzat, que se n’entengui el significat i que sigui creatiu, original i inèdit. El 21 d’abril es proclamaran els guanyadors: el primer classificat rebrà un exemplar de la nova Gramàtica de la llengua catalana i una subscripció d’un any al TR3SC; el segon i el tercer classificat rebran també una subscripció d’un any al TR3SC. A més, els deu primers classificats rebran una inscripció per a dues persones a la Ruta Pompeu Fabra.
Us en deixem dos exemples, a veure si us serveixen d’inspiració:
Ai, aquests de l’Optimot,
ens fan fer un ‘garrotuit’.
I ara què? Deu-n’hi-doret!
Per Sant Jordi ens cal enginy
#StJordiÒptim
I Sant Jordi es fa el valent,
vol clavar la llança al drac.
Té una arrítmia, tots atents!
que no faci un catacrac!
#StJordiÒptim
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits