El cost de l’escassetat dels semiconductors s’ha disparat més d’un 90% i s’estima que costarà als fabricants d’automòbils 179.000 milions d’euros l’any 2021, segons dades d’AlixPartners recollides per Bloomberg.

AlixPartners prediu que es fabricaran 7,7 milions de vehicles menys en esgotar-se les existències de xips, que és gairebé el doble del que havia estimat prèviament la consultora. Els fabricants, segons Bloomberg, adverteixen que els problemes s’estan propagant i podrien afectar els guanys del tercer trimestre. Els proveïdors Faurecia SE i Hella GmbH & Co es van unir a la unitat de camions Traton SE de Volkswagen AG com els darrers a alertar de la situació.

Així mateix, els centres de subministrament en el sud-est asiàtic s’han vist afectats pel tancament de fàbriques a mesura que augmenten els brots de la covid-19. Actualment, es necessitarien al voltant de vint-i-una setmanes per completar les comandes de xips, però els fabricants creuen que l’escassetat podria durar anys.

A més, a mesura que el nombre de vehicles en els concessionaris s’ha reduït, els preus s’han disparat, arribant a un rècord de 43.355 dòlars (uns 36.900 euros) de mitjana als Estats Units a l’agost, segons Cox Automotive.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.