Les milícies kurdes refusen l’acord d’alto el foc dels EUA i Turquia

  • El pacte comportava que les milícies kurdes es retiressin de la 'zona segura' creada per aquestes dues potències

VilaWeb
17.10.2019 - 20:10
Actualització: 17.10.2019 - 21:11

El vice-president dels Estats Units d’Amèrica, Mike Pence, i el president de Turquia, Recep Tayyip Erdogan, han arribat a un alto al foc al Kurdistan Occidental, segons ha informat Pence en una conferència de premsa després d’una reunió entre els dos dirigents a Ankara.

El cessament del foc és durant cinc dies a canvi que els milicians kurds es retirin de la ‘zona segura’, i un cop finalitzat aquest moviment, Turquia acceptaria un cessament del foc permanent.

Erdogan havia rebutjat diverses vegades la idea, dient que el seu govern no negociaria amb el que considera una organització terrorista. Les milícies kurdes, per la seva part, han refusat l’acord, el qual comportaria que abandonessin aquesta franja de trenta-dos quilòmetres.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor