Els Broncos s’enduen la cinquantena Super Bowl amb una defensa ferotge

  • La defensa dels de Denver ha estat decisiva per derrota els Panthers de Carolina

VilaWeb
Redacció
08.02.2016 - 09:30
Actualització: 08.02.2016 - 09:46

Els Broncos de Denver s’han endut la cinquantena Super Bowl, la final de la lliga de futbol americà (NFL), que és l’espectacle esportiu anual més vist i vistós del planeta, davant dels Panthers de Carolina (10-24). La defensa dels Broncos ha estat determinant per a la victòria amb algunes jugades determinants: dues pèrdues de pilota del ‘quarterback’ dels Panthers forçades pel ‘linebacker’ Von Miller i que han acabat en ‘touchdowns’. Precisament, Von Miller ha estat nomenat MVP (millor jugador) del partit.

Els Broncos han tornat a guanyar la Super Bowl setze anys després de l’últim títol de campions. Els de Peyton Manning han fet gala d’una defensa molt combativa que els ha portat a la final en les eliminatòries prèvies i que els ha permès derrotar el que ha estat el millor equip de la temporada regular i clar favorit abans de començar. Ni Manning ni el quarterback dels Panthers, Cam Newton, no han tingut una bona actuació.

Una final espectacular i d’última tecnologia
La final s’ha jugat a l’Estadi Levi’s, el novíssim camp dels 49ers locals aixecat amb una inversió de 1.300 milions de dòlars. Dotat amb 650 quilòmetres de cables de fibra i 1.200 punts de connexió wi-fi, no es preveia que els 72.000 assistents en directe a la final tinguin problemes per a connectar-se des del mòbil. I és que, com declarava un dels responsables dels 49ers, ‘pràcticament tots els assistents a l’estadi ho fan amb mòbil, on cerquen estatístiques del partit, hi publiquen impressions i hi comparteixen imatges a les xarxes socials’. L’any passat, de fet, Facebook i Twitter van batre tots els rècords de trànsit durant la retransmissió de la Super Bowl.

Apple, per la seva banda, s’havia ofert a proveir l’organització (i els set mil voluntaris) amb tota mena de productes i equipaments, mentre que Google, a més de desenvolupar una de les principals apps específiques per a  final, ha posat a disposició dels assistents a l’estadi el centenar d’autobusos que diàriament transporten molts dels seus treballadors a la seu de Mountain View. En el transport de seguidors dels dos equips finalistes, també s’hi ha implicat la polèmica companyia Uber, amb un immens pàrquing per als seus vehicles a poca distància del Levi’s Stadium de Santa Clara.

Setanta càmeres al camp

Però és per televisió, on hi ha cada any més innovació tecnològica. La final de l’any passat, amb 114 milions d’espectadors sols als EUA, va ser el programa televisiu més vist de la història del país.

Per això la cadena CBS Sports, que en té els drets d’emissió, ha ampliat les quaranta-cinc càmeres de la final de l’any passat a setanta, per a captar tots els detalls del partit, en ultradefinició, i traslladar-los de la manera més fidel i immersiva als milions d’espectadors de tot el món. Moltes d’aquestes càmeres inclouen tecnologies i innovacions que es pot dir que tot just es proven en la Super Bowl 50, com l’Eye Vision 360, les càmeres ‘pylon’ (vegeu-ne un exemple en aquest vídeo) i l’última actualització de la SkyCam aèria.

Totes aquestes càmeres també han servit per retransmetre les estel·lars actuacions de la mitja part. Enguany al centre de l’estadi hi ha hagut Coldplay, Beyoncé i Bruno Mars. Lady Gaga, per la seva banda, ha estat l’encarregada de cantar l’himne nord-americà abans del partit.

Tot això és el present, però Microsoft ha anat una mica més enllà i ha imaginat enguany com serà veure la final de futbol americà en el futur, gràcies a la seva tecnologia hologràfica:

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any