El supermercat Consum, amb seu a Silla (Horta Sud), ha deixat d’etiquetar el nom dels productes de marca pròpia en català, com feia fins ara, de manera que ara són íntegrament en castellà. La cooperativa justifica la decisió adduint que, a més del País Valencià i el Principat, distribueixen en indrets de l’estat espanyol com ara Múrcia, Castella – la Manxa, Aragó i Andalusia. ‘Estem presents a 6 comunitats, per tant, optem per etiquetar els productes en castellà però mantenim la resta de comunicacions amb els socis-clients en la seua llengua’, ha escrit en un piulet.

Consultats per VilaWeb, Consum manifesta que manté ‘l’aposta total pel valencià’ i matisen que l’eliminació del català tan sols afecta el nom dels productes, ja que de fet mai no han etiquetat totalment en català. Segons explica, ‘la decisió d’etiquetar la nostra marca pròpia en castellà ha sigut testada amb els nostres clients i aprovada, per la cooperativa, a fi de millorar la llegibilitat dels nostres productes’.

Recorden, a més, que ‘la papereria, publicitats i resta de suports digitals i de tenda són totalment bilingües’. Tanmateix, com es pot comprovar a les xarxes socials Twitter i Facebook i a la web, la llengua de comunicació inicial de l’empresa en l’àmbit digital és el castellà, encara que hi ha part de la web traduïda al català i a l’anglès.

Consum, fundada l’any 1975 a Alaquàs (Horta Oest) com una cooperativa de consum, té més de sis-cents vuitanta supermercats, afegint-hi la franquícia Charter. El 2007 la cooperativa va comprar seixanta-dos supermercats de Caprabo al País Valencià, Múrcia, Castella – la Manxa i Andalusia, però ha estat ara, al cap de deu anys,  que han pres la decisió d’eliminar el català del nom dels productes de marca pròpia.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb