El jutjat refusa els recursos i confirma l’arxivament de la causa per l’accident del metro de València

La magistrada defensa la solidesa dels informes pericials, que descarten responsabilitats penals, i assenyala que no calen noves diligències

VilaWeb
ACN
07.06.2017 - 21:05
Actualització: 07.06.2017 - 23:05

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

El jutjat d’instrucció número 21 de València ha rebutjat els recursos interposats per la fiscalia i per tres acusacions particulars i ha confirmat l’arxiu de la causa per l’accident del metro de València de l’any 2006, en el qual van morir 43 persones i 47 més van resultar ferides. Segons que ha informat el Tribunal Superior de Justícia (TSJ) del País Valencià, la magistrada considera que no existeixen responsabilitats penals en l’accident i defensa la validesa dels diferents informes pericials incorporats al procediment judicial, que descarten que el descarrilament del tren es produís per errades en el vagó o la via i l’atribueix a un excés de velocitat.

La jutgessa rebutja així la petició de la fiscalia de noves proves pericials i retreu manca de rigor de la fiscal per utilitzar dades errònies per desacreditar al primer perit judicial per ser el mateix que investiga l’accident del tren Alvia a Santiago de Compostela així com a un dels experts de l’Agència estatal de Seguretat Ferroviària.

Segons que ha informat el Tribunal Superior de Justícia (TSJ) del País Valencià, la magistrada considera que no hi ha responsabilitats penals i que no ha quedat acreditat que l’accident es produís a causa de l’estat del vagó o de les vies. Les mateixes fonts han informat que la decisió havia estat presa després d’estudiar els informes emesos per diversos perits i les declaracions de testimonis.

En la sentència, que va veure la llum la setmana passada, la jutgessa assenyalava que, segons els experts en seguretat ferroviària, tant les instal·lacions com el traçat, el carril, les travesses, les fixacions i més elements es trobaven en un estat i en unes condicions suficients per a mantenir la seguretat de la marxa als 40 quilòmetres per hora que indicava el punt on hi hagué el descarrilament del comboi, que circulava a 80 quilòmetres per hora.

El jutjat va rebutjar així la petició de l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juny (AVM3J), que representava 13 de les 90 víctimes, perquè es prengués declaració a l’ex-directora de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i als quatre tècnics investigats. La jutgessa va considerar que ni a ells ni als altres 3 treballadors investigats que sí que van declarar, no se’ls podia exigir responsabilitats penals per 43 delictes d’homicidi i 47 delictes de lesions per imprudència professional per no haver adoptat mesures de seguretat addicionals a les que ja existien.

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies