El govern valencià presenta el Consell Social de les Llengües
L'acte s'ha fet coincidir amb els 35 anys de l'aprovació de la llei d'ús i ensenyament del valencià (LUEV)

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

El govern valencià ha presentat al monestir de Santa Maria de Valldigna el nou Consell Social de les Llengües, el primer òrgan assessor en matèria lingüística de la Generalitat, adscrit a la Conselleria d’Educació mitjançant la Direcció General de Política Lingüística. El Consell és format per representants de la societat civil i institucional i hi conviuen diferents llengües, més enllà del català i del castellà. L’acte s’ha fet coincidir amb els 35 anys de l’aprovació de la llei d’ús i ensenyament del valencià (LUEV).
El president de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, han presidit l’acte i han destacat que era un dia important per a les llengües, atès que les 35 mesures que s’han proposat en aquesta primera assemblea són un impuls, ara que es commemora l’aprovació i execució de la LUEV. Puig ha dit que des del 1983 i, sobretot, durant els tres anys i mig de govern del Botànic, s’havia fet un avançament substancial en l’aplicació de la LUEV, però ha recordat que encara hi havia molts espais on avançar.
El president ha destacat els avenços en el terreny de l’ensenyament: ‘És evident que, des de la nostra visió, tots els xiquets i ciutadans han de saber moure’s perfectament en les dues llengües oficials i al mateix temps en l’anglès i també en altres llengües, per això, en aquest Consell participen altres institucions de llengües no pròpies de la Comunitat Valenciana com és el cas de l’anglès, el francès i l’alemany.’
Ajudeu VilaWeb, fent-vos subscriptors
Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.
Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent encara. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.
Vicent Partal
Director de VilaWeb
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací. Entre més avantatges, podreu participar en els debats a la Xarxa VilaWeb, rebreu cada vespre el VilaWeb Paper, podreu llegir en exclusiva les notícies de l'endemà i accedir a més serveis i avantatges especials. Més informació sobre tots els serveis de la subscripció a VilaWeb, clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits