
Per: ACN


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Les noves mesures restrictives en l’àmbit de l’educació es començaran a aplicar dilluns, segons ha explicat el conseller del ram, Josep Bargalló. El titular de la cartera d’ensenyament ha subratllat que no hi haurà cap modificació respecte d’infantil, primària i l’ESO, mentre que el Batxillerat, la Formació Professional i els ensenyaments de caràcter especial han de tendir a reduir la presencialitat. La intenció del govern també és la d’allargar les classes telemàtiques de la postobligatòria tot el trimestre.
Bargalló ha puntualitzat que l’ensenyament telemàtic a l’etapa postobligatòria no és nou d’aquest curs, i ha afirmat que fins ara ja en feien un 10% dels centres de Batxillerat, un 20% dels d’FP i gairebé la totalitat dels centres d’ensenyament de caràcter especial, com els d’idiomes i les arts.Cal recordar que aquesta restricció afecta les classes teòriques, però n’estan exemptes les pràctiques.
En el cas de les extraescolars, la previsió de les restriccions -que suposen l’anul·lació completa de qualsevol activitat no encaminada a l’obtenció d’un títol – és per a quinze dies. Després es tornarà a avaluar la situació en funció de l’evolució de la pandèmia. Queden exemptes d’aquesta restricció, doncs, les activitats que sí s’encaminen a l’obtenció d’un títol, com ara les escoles d’idiomes, les de música o les d’art.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits