19.06.2025 - 17:09
|
Actualització: 19.06.2025 - 17:37
Raig Verd ha començat una campanya de suport per a garantir la supervivència del projecte editorial, nascut el 2012. En un comunicat, l’editorial reconeix que es troba en una situació delicada que l’ha portat a reduir part de l’equip. També lamenta que, si la situació no millora, el següent pas serà tancar el segell juvenil Indòmita, seguit d’una reducció de les publicacions o, fins i tot, el plantejament de la viabilitat de l’editorial. “Llancem aquesta campanya que convida a subscriure’s, comprar llibres al nostre web, difondre’ls, posar-los a la venda en el cas de les llibreries, recomanar-los en el dels prescriptors, i qui vulgui, fer-los seus d’alguna manera perquè la seva publicació tingui sentit”, sosté.
📣 COMUNICAT DE RAIG VERD!
🗣️ FEU-NE DIFUSIÓ SISPLAU ❤️!
🫶 ENS SOSTENIM GRÀCIES A LA NOSTRA COMUNITAT, VOSALTRES FEU POSSIBLE EL PROJECTE DE RAIG VERD
Tens el mateix comunicat al web:https://t.co/9yH7PrwalE pic.twitter.com/cZMKVVCMfy
— Raig Verd Editorial (@Raig_Verd) June 19, 2025
Al mateix comunicat, Raig Verd explica que aquest any ha patit cada mes una facturació a llibreries d’un 30% per sota de l’any anterior, i aquest mes, del 35%. Entre els motius, l’editorial creu que l’allau de publicacions d’aquests darrers anys dificulta que els lectors arribin a les seves publicacions i a les de moltes altres editorials com la seva.
També assenyala que els canvis en l’entorn digital acompanyen aquesta deriva que considera que és homogeneïtzadora, amb algorismes que eviten la denúncia i que, segons diuen, silencien la part més compromesa del seu projecte amb el feminisme i l’antiracisme o la denúncia de l’emergència climàtica, la transfòbia, el colonialisme i l’imperialisme.
“Quan vam començar, les xarxes ens permetien un contacte directe amb els lectors on intercanviàvem impressions sobre els llibres que fèiem. Avui això ja no és possible perquè els nostres hàbits i la nostra manera d’interactuar han canviat i perquè les xarxes afavoreixen un tipus de contingut molt més insubstancial”, lamenta.
Finalment, l’editorial considera que els recursos i el poder tenen un paper clau, atès que el seu projecte no té la capacitat d’arribar a tot arreu. “Raig Verd no és una empresa que reparteixi beneficis, tot el que generen els llibres es reinverteix en altres llibres i els sous de les persones que hi treballen són equitatius”, subratlla, “tenim novetats dissenyades i preparades amb molta il·lusió, només ens cal una empenta, per això ara demanem un cop de mà”.