28.01.2025 - 11:51
|
Actualització: 28.01.2025 - 12:31
El primer ministre serb, Milos Vucevic, ha dimitit. Una dimissió que arriba l’endemà que estudiants serbs bloquessin durant tot el dia una important cruïlla de trànsit a Belgrad amb el suport de pagesos, fet que augmentava la pressió sobre el president, Aleksandar Vucic.
Autokomanda ❤️ pic.twitter.com/Mg29xcnAWT
— Zadužbina Milana Mladenovića (@ZaduzbinaMM) January 28, 2025
L’onada de manifestacions encapçalades per estudiants va començar com una protesta contra la corrupció del govern després de l’esfondrament del sostre d’una estació a la ciutat de Novi Sad, el primer de novembre, que va causar quinze morts.
El president Vucic ha intentat d’obrir un diàleg amb els manifestants i ha anunciat que preveia una remodelació del govern.
En un discurs televisat, Vucevic ha dit sentir-se orgullós de “tot el que s’ha fet sota el seu mandat, especialment en l’àmbit econòmic”. Així mateix, ha defensat el seu paper com a figura de continuïtat durant els darrers nou mesos.
“Hem encapçalat un progrés històric i hem frenat la inflació. Ens hem convertit en la segona economia amb més creixement d’Europa i hem aconseguit augmentar els salaris i les pensions”, ha afirmat abans de lamentar que, tanmateix, el que ha deixat empremta és la tragèdia de Novi Sad.
Per això, ha alertat que Sèrbia ha quedat atrapada en aquest accident. “Per desgràcia, hem vist com s’ha abusat políticament d’aquesta tragèdia, tot i que el govern ha actuat amb responsabilitat”, ha conclòs.