L’ANC desautoritza les declaracions de Junqueras i Sànchez sobre la unilateralitat i l’1-O

L'entitat es reafirma en la vigència del mandat de l'1-O i recorda que renunciar a la unilateralitat és renunciar a la independència

12.06.2021 - 17:09
Actualització: 12.06.2021 - 19:09

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

El secretariat nacional de l’ANC s’ha reafirmat en la vigència del mandat de l’1-O i en la via unilateral com a mitjà per a assolir la independència. Amb un comunicat contundent, l’entitat desautoritza les paraules d’Oriol Junqueras, que ha descartat la via unilateral per tirar endavant el procés, i de Jordi Sánchez, que ha dit que el referèndum era una eina per a forçar la negociació amb l’estat espanyol.

L’ANC ha recordat que Catalunya va exercir el dret d’autodeterminació l’1 d’octubre de 2017, quan es va aconseguir “una victòria èpica i radicalment democràtica contra l’estat”. Així mateix, assenyala que la mateixa llei del referèndum obligava a declarar la independència en cas d’imposar-se el ‘sí’.

“L’experiència ens demostra que les vies de la negociació amb l’estat són vies abocades al fracàs, com es va demostrar quan es va suspendre la declaració d’independència el 10 d’octubre de 2017, apel·lant al diàleg amb l’estat, i aquest va activar l’article 155 i va empresonar els presidents de l’Assemblea i Òmnium”, continua.

Per una altra banda, l’ANC assegura que renunciar a la unilateralitat per exercir el dret d’autodeterminació en el marc de l’estat espanyol és renunciar a la independència. “Som conscients que el front institucional que ha liderat l’agenda política del moviment aquests darrers anys és incapaç de trobar un consens estratègic que ens porti a avançar amb claredat cap a la independència”, afegeix.

Per això, l’entitat s’ofereix com a catalitzador del moviment popular perquè es recuperi “l’agenda de l’alliberament nacional i es prepari un nou moment de desbordament unilateral que culmini el procés d’autodeterminació amb una declaració d’independència efectiva”.

Més notícies

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €