Una guia repassa la història de 10 ultramarins de València

  • La cervesa torrada de València Turia publica una guia edició limitada amb reportatges sobre deu ultramarins de la ciutat

VilaWeb
Redacció
21.10.2016 - 02:00

S’ha presentat una nova iniciativa per a promocionar el comerç tradicional de València. Es tracta d’una guia sobre els ‘ultramarins’ de  la ciutat,  conceptualitzada i dissenyada per CuldeSac™i que vol ser un homenatge als locals emblemàtics de tota la vida i vol difondre la importància d’aquests establiments. Ell llibre recull anècdotes i  records de cada establiment . Cervesa Turia , impulsora del projecte, ha comptat amb la col·laboració de la reconeguda fotoperiodista Tania Castro, així com la de l’artista revelació Ana Penyas que ha reinterpretat l’essència de cada local a través de les seves il·lustracions.

Els locals elegits per a esta primera edició són: El Niño Llorón (Russafa), Enrique Dasí (Districte de la Mar), Aves la Maña (Jesús), La Parra (Port), Alborea (La Petxina), Joaquín Galindo (Cabanyal) Salazones Bonanad (Ciutat Vella), Mantequería Mossí (Botànic), Liaño (Ciutat Vella), y La Xocolatera (Benimaclet). Tots ells han sigut considerats per la seua transcendència en la ciutat i per ser protagonistes històrics de la vida social de barri. A més, s’han distingit pel seu compromís amb l’origen de les matèries primeres i la qualitat de les mateixes i són nou lloc de trobada per a un públic que agrupa diferents generacions.

Cada ultramarins comptarà amb una proposta de “maridatge Turia” que es podrà adquirir a un preu especial. Els packs-maridatge, que uneixen aliments característics de cada ultramarins al costat d’una cistella de Cervesa Turia, han sigut elegits per alguns dels xefs de València amb més projecció del moment: Alejandro Platero (de Macel·lum), Juan Casamayor (de Cooking Business), Carito Lourenço i Germán Carrizo (de Tándem Gastronómico), María José Martínez (de Lienzo), i Enrique Medina (d’Apicius).

Els primers 1.500 visitants que adquirixquen qualsevol dels maridatges, obtindran d’obsequi una guia edició limitada que repassa la història de cada un dels establiments i dels seus propietaris.

Els ultramarins són el testimoni de la tradició del comerç valencià de sempre,  que es manté viva, i que sintetitza  una manera de fer on tenir cura dels clients és un valor essencial

 

Els packs-maridatge es podran adquirir del 18 d’octubre fins el 30 de novembre i les guies estaran disponibles fins a finalitzar existències.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any