03.01.2022 - 17:02
|
Actualització: 05.01.2022 - 10:46
Els supermercats Bonpreu i Esclat i Plataforma per la Llengua s’han aliat per promocionar i normalitzar el català en els continguts audiovisuals. El projecte té l’objectiu d’aconseguir 50.000 euros que es recaptaran a les caixes dels supermercats, on durant el mes de gener els clients podran fer un donatiu solidari arrodonint la seva compra.
La finalitat de la iniciativa és promoure el català a plataformes de vídeo a la carta, com Netflix, Disney+, HBO, Amazon Prime Video o Rakuten TV. Amb els diners recaptats, Plataforma per la Llengua treballarà perquè aquestes plataformes incorporin les pel·lícules, sèries i documentals que ja estan disponibles en català, però que encara no inclouen als seus catàlegs. També per assessorar-les perquè tinguin present la llengua a les interfícies, contractes i comunicacions amb els usuaris.
L’entitat també s’ha marcat com a objectiu implicar els poders públics perquè adoptin mesures polítiques, administratives i legals per millorar la situació del català en l’àmbit audiovisual.
Per fer el donatiu, abans de confirmar el pagament d’una compra, els treballadors dels supermercats Bonpreu i Esclat oferiran als clients la possibilitat d’arrodonir l’import a la següent fracció de 10 cèntims, si la compra supera els cinc euros, o a la següent fracció de cinquanta cèntims, si la compra supera els cent euros. Aquests diners aniran destinats a la campanya de l’ONG.