Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

El grup Bon Preu ha decidit fer un pas endavant per diversificar la seva activitat i, en una entrevista a l’ACN, ha anunciat que entra al mercat de l’electricitat com a comercialitzadora d’energia cent per cent verda. ‘La raó de ser de Bon Preu és donar resposta a les necessitats quotidianes de la població: l’alimentació és quotidiana, la gasolina és quotidiana i l’electricitat també ho és’, assegura Anna Font i Tanyà, directora comercial de l’empresa.

Des del grup creuen que poden fer-se un lloc al mercat de les comercialitzadores elèctriques com a ‘companyia més petita, àgil i transparent’ en contraposició a les empreses ‘grans, opaques i allunyades del client’. El 5 d’octubre arrencarà la campanya promocional de BonpreuEsclat Energia, la qual serà una comercialitzadora d’energia elèctrica, però en cap cas produirà energia. ‘No tenim cap central elèctrica que produeixi energia, nosaltres venim del món del comerç i, per tant, el que fem és comercialitzar i portar l’electricitat a les llars o empreses’, especifica Font. Tota l’energia que comercialitzarà Bon Preu serà cent per cent verda i estarà certificada per donar una garantia al client. Aquesta energia tant podrà ser hidràulica, com eòlica o solar.

Segons explica Font, la covid-19 no ha afectat els plans de l’empresa i el llançament de la nova activitat comercial es fa segons les dates que havien previst inicialment. Tot i que com a comercialitzadora podrien vendre energia a tot l’estat espanyol, d’entrada se centraran en el mercat català.

Confiança i proximitat

Amb la liberalització del mercat elèctric, es va produir un boom de les comercialitzadores d’energia independents i, actualment, n’hi ha unes tres-centes arreu de l’estat espanyol. Les comercialitzadores són els agents que dins del sistema elèctric fan d’intermediari entre la distribuïdora i el client final. Font creu que en el tema de l’energia es produeix una situació similar a la de les benzineres. ‘Quan vam llançar EsclatOil fa vint-i-cinc anys hi havia grans empreses amb unes dinàmiques molt opaques i concentrades en elles mateixes’. Per això, creu que, en el sector de l’energia, ‘ens hi podem fer un forat, igual com vam fer amb el negoci de les benzineres’.

Bon Preu té clar que per ser competitiu han d’ajustar-se molt en la política de preus i, de fet, Font assegura que ‘sortirem amb un dels preus més barats del mercat’. A més, la companyia ha establert un seguit de promocions als supermercats i benzineres.

Autoconsum fotovoltaic als centres de Bon Preu

Fa anys que l’aposta de Bon Preu per les energies renovables és ferma i, de fet, ja compten amb una trentena de grans instal·lacions fotovoltaiques als seus centres de treball i supermercats. En concret, aquestes plaques ja produeixen entre un 20 i un 30% de l’energia que necessiten els supermercats per funcionar. En el cas del magatzem logístic que l’empresa té a Hostalets de Balenyà i que compta amb una superfície de 23.000 metres quadrats, cada dia durant dues hores funciona únicament amb l’energia produïda per les plaques solars que hi ha instal·lades a la coberta.

Font ha explicat que la idea de la companyia és anar incrementant progressivament aquestes instal·lacions fotovoltaiques. A més, recentment l’empresa també ha començat a instal·lar algunes electrolineres –punts de recàrrega per a vehicles elèctrics-. ‘Tenim clar que el sector de la mobilitat està canviant i tots plegats hem de ser més responsables i conscients de les coses que fem i de l’impacte que tenen’, ha reblat Font.

Bon Preu es disputa la compra de Caprabo

El grup Bon Preu també es disputa amb un fons d’inversió estranger la compra de Caprabo. Els dos candidats han deixat pel camí altres interessats com Carrefour, Consum i altres grups d’inversió, i ara, segons el rotatiu, estan en la fase d’auditar el valor del grup de supermercats d’Eroski abans de presentar una oferta vinculant.

Segons el diari ‘Ara’, Eroski demana set-cents milions d’euros per Caprabo, lluny dels prop de mil tres-cents que va pagar per aconseguir el 75% de la cadena. Després va comprar el 25% restant, fins a una xifra total que el rotatiu situa en més de mil sis-cents milions.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.