Alfred Costa, director d'À Punt.

El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) i Escola Valenciana han anunciat que demanaran una reunió amb la direcció d’À Punt i el president del Consell Rector per tal de mostrar la seva preocupació davant l’amenaça de castellanització del mitjà públic. Segons que publica el diari Las Provincias, el nou director d’À Punt, Alfred Costa, pretén canviar la llei de creació dels mitjans públics perquè no siguin només en català i s’hi puguin programar continguts en castellà. En concret, vol reformar el punt de l’article 5 que estableix com a principi fundacional dels mitjans públics ‘promoure la cohesió territorial i la diversitat lingüística mitjançant la difusió en valencià, que serà la llengua vehicular dels mitjans públics que depenguen de Generalitat Valenciana’.

Amb aquest objectiu, el diari diu que Costa s’ha reunit amb els grups parlamentaris per a negociar percentatges permesos de castellà amb l’argument de poder augmentar l’audiència d’À Punt, vora un 2% de mitjana i lluny dels objectius fundacionals. ACPV i Escola Valenciana recorden que les màximes audiències ‘sempre han sigut amb continguts de proximitat, en valencià i arrelats al territori’ i que ‘la normalització del valencià és una de les principals tasques dels mitjans públics de comunicació’. En el mateix sentit, aquesta setmana l’Acadèmia Valenciana de la Llengua també ha manifestat la importància dels mitjans de comunicació per a la normalització lingüística i ha destacat À Punt com a ‘fonamental per a impulsar el valencià’.

A la reunió, les entitats volen demanar ‘que es mantinga la vocació de servei públic, respecte a l’oficialitat del valencià i a la funció de la ràdio i televisió públiques com a instruments per a dignificar-la i promoure’n l’ús’ a més de l’aposta per un model de qualitat, professionalitat i proximitat amb col·laboració efectiva amb TV3 i IB3 per a la coproducció de programes i la compra conjunta de drets. ‘Aquest és el model d’èxit contrastat, el que pot donar un producte competitiu, atractiu i amb audiències’, exposen. A més, ACPV i Escola Valenciana també avisen que estaran molt atents al nou contracte programa que s’aprovarà enguany de cara als tres anys vinents.

Les televisions TV3, IB3 i À Punt estrenyen la seva col·laboració

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.