Acció Cultural del País Valencià (ACPV) ha sol•licitat una reunió amb la direcció dels supermercats Consum per a demanar-li que reconsideri la decisió de deixar d’etiquetar els seus productes de marca blanca també en català. A través d’una nota de premsa, l’entitat ha comunicat que l’empresa encara és a temps i que ha de valorar ‘si les conseqüències negatives pel que fa a la pèrdua de clients i disminució de vendes no els poden resultar més perjudicials que les que afirmen tenir ara en altres autonomies pel fet de tenir etiquetats els productes en català, al costat de la retolació castellana’.

ACPV ha explicat que, durant la reunió, l’entitat vol exposar a Consum que consideri els dret de tots els clients i consumidors a rebre la informació sobre els seus productes en la llengua oficial del País Valencià que desitgin. Així mateix, que el fet que tenir etiquetats els seus productes en català constituïa un plus per a molts clients, ja que a l’hora de triar entre les diferents cadenes comercials aquella en la qual fer les seves compres, ‘tenien en compte, entre altres factors, la valencianitat de la cadena, el seu funcionament com a cooperativa i, sobretot, la normalització mínima que aquesta mantenia des del punt de vista lingüístic’.

En aquesta línia, Acció Cultural remarca la importància d’una cooperativa com Consum a l’hora de donar exemple ‘en favor del valor de la no discriminació per raons de llengua i de respecte a les dues llengües oficials en condicions d’igualtat’. L’entitat ha informat que, des del moment que es va saber que Consum havia acordat retirar l’etiquetatge en català, en els seus productes de marca blanca, ACPV ha rebut nombroses queixes demanant un posicionament clar i una petició pública perquè retorni a la seva política lingüística anterior, també en el tema de l’etiquetatge.

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb