Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  11.03.2004  02:49

Compte enrera per la construcció de les noves oficines de l'Ajuntament

Les obres començaran a la segona quinzena del mes d'abril

Us oferim una imatge simulada de l'aspecte de l'edifici una vegada construït

Men?ame
 

Aquesta setmana han començat els treballs previs en la zona perimetral de l'antic Viver Municipal on a partir de la segona quinzena del proper mes d'abril s'iniciaran les obres de construcció del nou edifici d'oficines municipals, segon informa l'Ajuntament de Badalona. Les actuals 115 places d'aparcament de zona blava ubicades al solar de l'antic Viver Municipal quedaran fora de servei quan comencin aquestes obres. Cal destacar, però, que en un futur immediat s'habilitaran noves places de zona blava a Can Fradera que compensaran la pèrdua d'aquestes places de l'antic Viver. Podeu veure una imatge simulada de l'aspecte de l'edifici una vegada construït fent clic aquí (cedida per l'Ajuntament de Badalona).

D'altra banda, l'Ajuntament de Badalona iniciarà en breu una campanya informativa adreçada als usuaris d'aquest aparcament de zona blava per informar-los de les altres zones d'aparcament properes que poden utilitzar de manera alternativa:

- Zona de Martí Pujol i La Plana (171 places d'aparcament)
- Zona d'Assemblea de Catalunya i Correus (136 places d'aparcament)
- Zona carrer Prim (54 places d'aparcament)
- Zona Martí Pujol --entre el carrer Museu i l'autopista-- (69 places d'aparcament)
- Zona Can Fradera (242 places d'aparcament)

El nou edifici d'oficines municipals, que es troba ubicat en l’emplaçament de l’antic Viver Municipal, entre la Via Augusta, l’avinguda President Companys i el carrer Eduard Flò, tindrà 8 plantes. El solar de planta rectangular irregular té una superfície de 2.913,50 m², excavada por sota del nivell dels carrers colindants, a una cota mitjana de 6,5 metres per sobre del nivell del mar.

Les dues plantes inferiors de l'edifici, que ocupen la pràctica totalitat de la superfície del solar, situades per sota del nivell de la Via Augusta, es destinaran a un aparcament de rotació de servei públic. La planta baixa i la planta primera s’estenen en una bona part de la superfície disponible i estan comunicades visualment entre sí per un doble espai il·luminat per una lluerna. Estan destinades a albergar un espai d’exposicions i aquells serveis municipals que comportin una atenció el públic o que demanin màxima accessibilitat.

La resta de les plantes, segona, tercera, quarta i cinquena es desenvolupen en una superfície rectangular de 15x72 metres alineada amb la Via Augusta.

Tancaments
L’edifici té, en la major part del seu perímetre, una façana de mur cortina d’alumini tipus Shüco, amb vidres de baixa emisivitat i/o esgrafiats, segons la seva situació, laminats i amb càmara d’aire, que deformen poc el color i la transparència.
La franja que agrupa els serveis en les plantes superiors es revesteix en el pla longitudinal amb doble capa de vidre autoportant d’Uglas col·locat sobre d’un perfil metàl·lic adossat al cantell del forjat de formigó preparat per rebre la sobrecàrrega d’una estructura de suport per a cèl·lules fotoelèctriques prevista per un futur pròxim.
Les finestres retallades en la façana massissa són de perfil d’alumini anoditzat natural tipus Shüco amb finestres basculants i oscilobantents i vidres antivandàlics i aïllants.
Les portes d’accés tindran fusteria d’acer galvanitzat i lacat tipus Jansen.

Paviments
Els paviments exteriors d’arribada a les entrades de l’edifici es pavimentaran amb pedra natural tipus cuarsita verda amb un ample variable i el llarg lliure.

Sostenibilitat i accessibilitat
Està previst dotar l’edifici amb unes plaques solars per tal de subministrar energia i al mateix temps per preescalfar l’aigua sanitària necessària.
Els consistori assegura que en tot moment han tingut en compte els criteris d’accessibilitat per tal de dotar l’equipament amb una millor mobilitat i supressió de barreres arquitectòniques.

Men?ame