Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Opinió

 

<72/169>

Vicent Partal

30.11.2011

Facebook: a tot, no s'hi val

El govern dels Estats Units va tancar ahir un acord amb Facebook, que sembla que limitarà una bona part de les pràctiques indecents de la companyia en relació amb la privacitat dels seus usuaris. La Unió Europea espera del gegant nord-americà, i li demana, un respecte encara més estricte dels drets dels usuaris. Això havia d'arribar i Facebook ja sap ara que, a tot, no s'hi val.

Facebook no és un servei gratuït: els usuaris el paguen amb les dades pròpies, que la companyia usa i manipula al seu gust. No és un cas únic, Google fa igual, per exemple. Però en el cas de Facebook la manca de respecte a la privacitat dels usuaris ha arribat a ser espectacular; defensada fins i tot en públic. De fet encara ho és, si bé sembla que millorarà ben aviat, si les autoritats americanes i europees aconsegueixen de fer valer els seus criteris i l'obliguen a millorar aquestes males pràctiques.

Bàsicament, allò que tothom impugna amb força és la venda no consentida que Facebook fa de les dades privades de tots els usuaris a tercers, especialment anunciants. Sense que els usuaris en tinguin coneixement ni, és clar, hi consentin; i cosa encara més greu, canviant-ne les regles quan vol i com vol. Això ha estat possible, entre més raons, per la novetat, és clar. La justícia sempre és lenta, però en relació amb internet és sideralment lenta. Ara, això no pot justificar enlloc del món pràctiques com les que es permet fins avui l'empresa de Zuckerberg, un personatge d'una qualitat moral, per cert, prou més que qüestionable.

Mail Obert