El comunicat anònim sobre el 9-N que s’escampa per Whatsapp

• Crida a votar en massa el 9-N per enviar un missatge clar a la comunitat internacional

19.10.2014 - 10:56

La trencadissa dels partits pro-consulta del 9-N ha generat molts nervis entre la població. I aquests dies hi ha hagut moltes expressions d’aquests neguits i incerteses, però també molts missatges en positiu per remuntar la situació i fer força des de la societat civil. Des d’ahir, s’ha escampat per les xarxes socials i els xats un ‘comunicat’ anònim d’origen desconegut que crida a una participació en massa el 9-N i excusa el president Mas per haver-se fet enrere en el format de convocatòria per decret. El podeu llegir sencer a continuació:

«Comunicat davant el nou rumb del proces sobiranista català:

Aquests darrers dies hem assistit a un seguit de declaracions dels partits pro-consulta (CIU, ERC, ICV i CUP) que han posat de manifest el trencament de la unitat política catalanista. Davant d’aquest fet, la societat civil i les organitzacions que treballen a favor del procés des de fora del parlament (ANC i Òmnium) emplacen els partits a recuperar la unitat i els ciutadans a votar el dia 9 de novembre.

Si la consulta no és oficial no és per culpa nostra sinó per la poca maduresa democràtica instal·lada en el govern central. Si fóssim al Regne Unit, els catalans podríem haver decidit en pau, serenor i democràcia el nostre futur. Però a l’estat espanyol això no és possible. El president Mas no tenia cap problema d’acceptar tot tipus d’insults, denúncies, i fins i tot, encarar possibles problemes legals. Però el que no podia fer com a president era involucrar terceres persones (funcionaris, interventors…).

El 9-N tenim una cita amb les urnes. No volíem votar sí o sí? Doncs ho farem, però no podem fer el ridicul. Si només anem a votar 1.000.000 de persones, el PP donarà per mort el procés i la comunitat internacional perdrà interès. Pel bé del nostre futur, tot i no ser vinculant, hem de ser molts. Es tracta de dedicar uns 30 minuts de la nostra vida i introduir una papereta dins d’una urna. Res no serà igual si votem 3.000.000 de catalans; de la mateixa manera que res no serà igual si ho fem un 22%. A Madrid tremolen i a la UE ens miren. El 9-N votarem sí o sí. Fem-ho pels que ho voldrien veure i no podran, per nosaltres i sobretot per les generacions futures. Nosaltres decidim.

Passa això a tots els contactes que tinguis. Les xarxes socials representen revolució a molts indrets del món.»