CiU reclama al govern espanyol que executi les obres del corredor mediterrani i les acabi el 2015

  • Roigé lamenta els 'reiterats incompliments' de Foment en el tram Castellbisbal-València i recorda que es tracta d'un eix clau per a la competitivitat de les empreses

VilaWeb
ACN
06.07.2014 - 13:11

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La diputada de CiU Meritxell Roigé ha entrat al registre del parlament una proposta de resolució en la qual es demana al govern espanyol que presenti ‘un calendari d’execució de les obres ferroviàries corresponents al corredor mediterrani en el tram Castellbisbal-València, començar les obres ja adjudicades i finalitzar-les el 2015’.

Entre les obres pendents, recorda Roigé, hi ha l’adaptació a l’amplada estàndard del tram entre Vandellòs i Castelló, el nou corredor del Camp de Tarragona entre Vila-seca i Vandellòs i l’adaptació a l’amplada mixta del tram Castellbisbal-Vila-seca. Roigé recorda que la no-execució d’aquestes obres afectaria la competitivitat a l’arc mediterrani.

En un comunicat, Roigé recorda que el Ministeri de Foment espanyol ‘ha incomplert reiteradament’ els terminis previstos en el començament i l’execució de les tasques d’adequació de la infrastructura ferroviària per al pas de mercaderies i viatgers, com també ‘ha anat canviant sobre la marxa’ les seves característiques.

Subralla que el corredor és ‘un instrument bàsic per a la competitivitat del sistema productiu del conjunt de l’arc mediterrani’ i recorda que la importància per a la internacionalitació i les exportacions per a nombroses empreses, com les que formen la indústria petroquímica del Camp de Tarragona i la indústria automobilística valenciana.

En aquest sentit, ha afegit que ‘la realització d’aquestes actuacions no sols afavoriria la competitivitat de les empreses, sinó que serviria per millorar la connectivitat i les variants de transport de viatgers de les terres de l’Ebre’.

En primer lloc, ha esmentat l’adaptació a l’amplada estàndard del tram entre Vandellòs i Castelló, en el qual Adif té adjudicats dos contractes d’obra per a la conversió a l’amplada estàndard, l’adjudicació dels quals es va aprovar el 25 d’abril del 2014. Sobre aquest tram, la diputada de CiU ha alertat que ‘tot i que aquests contractes estan adjudicats per a l’amplada estàndard, en el moment actual el Ministeri de Foment analitza la possibilitat d’implementar l’amplada mixta i això pot tenir incidència en el termini perquè caldria un nou projecte constructiu i una nova licitació d’obres amb un cost superior a l’actual’.

La diputada també ha esmentat el nou corredor del Camp de Tarragona, entre Vila-seca i Vandellòs, que inclou les connexions del nou traçat amb el corredor Vila-seca-Tarragona, la connexió amb la línia d’alta velocitat (cap a Lleida i Barcelona), la reposició de l’estació de l’Hospitalet de l’Infant en un nou emplaçament al nord-oest dels nuclis actuals i la reposició de l’estació de Cambrils en un nou emplaçament al nord-oest del nucli urbà. El Ministeri de Foment va anunciar la seva finalització i posada en servei l’any 2015.

En tercer lloc, hi ha l’adaptació a l’amplada mixta del tram Castellbisbal-Vila-seca, on Adif té adjudicats els quatre contractes d’obra des de fa un any per a la conversió a l’amplada mixta d’aquest corredor de 97 km i només ha començat les obres prèvies de desviament de serveis.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any