Comunicat d’Amusic Skazz Band sobre la suspensió del concert a Manresa

30.08.2013 - 13:43

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Ahir a la tarda, vam arribar a les 6 de la tarda a la Plaça del Mercat, on s’estaven fent els preparatius per al concert de la nit. Mentre estàvem descarregant els estris i instruments se’ns va comunicar per algun dels molts portaveus de l’organització que hi havia un assumpte a tractar, que feia referència a un dels nostres membres, Eric Herrera, el qual no era ben rebut per les associacions arrel de la seves opinions i participació en un acte públic de la commemoració del 65è aniversari de la formació de l’Estat d’Israel.

Davant la perplexitat i surrealisme de conèixer el motiu que podia fer suspendre la nostra actuació, vam seguir les indicacions de l’organització, iniciant les proves de so, a l’espera que l’assemblea de les assemblees indiqués què és el que havíem de fer.

La banda ha tornat als escenaris després de 10 anys de parada, per una finalitat molt concreta, que és fer música. Per aquest motiu, en cap cas els posicionaments personals d’un membre, a títol personal (que, faltaria més! poden ser els que ell vulgui!), no s’han de barrejar amb el conjunt, i així ho vam traslladar als portantveus.

Després d’una estona d’espera, se’ns va comunicar que els diferents col·lectius no havien arribat a cap acord en concret; que no s’havien pogut reunir tots els col·lectius que eren; i que assumint ells l’error per tot el que l’afer estava significant pel grup, podíem tocar; però que si tocàvem sense l’Eric, millor.

Davant d’això, unànimement el grup vam respondre que la banda érem tots, que cada instrument té la seva funció, i que no veiem bé que algú de fora decidís o proposés qui havia de tocar i qui no, pel que pel bé de tots segurament no tocaríem. I tant amics. L’ambient era tens, hi havia males cares i evidentment no teníem cap necessitat de tocar en un context com aquest. Hem tornat a tocar per passar-nos-ho bé, no per trobar-nos amb situacions com aquesta.

A tot això, els portantveus ens van comunicar que ells farien tot el possible perquè no passés res, però que no sempre es pot garantir la seguretat al 100%. En aquest moment, la banda va veure com a diferents barres del recinte hi havia enganxats cartells amb una foto de l’Eric i un text mencionant el nom de la nostra banda. Només hi faltava la fletxa assenyalant l’escenari. L’organització va dir que aquests rètols no eren seus, que els havien posat algunes persones particularment i que no els hi podien fer treure.

Evidentment doncs vam decidir no tocar.

Ja hi haurà altres ocasions!

Vic, 30 d’agost de 2013