Internet, la clau de l’èxit pel món musical?

  • Els grups novells en el món de la música sovint estan molt desemparats, no saben com treure's partit i els agradaria conèixer la 'fórmula màgica' que els ajudés a fer el salt.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
Helena Xirgu, Carla Zendrera
16.10.2012 - 12:41

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Si ets jove i tens un grup de música però no saps com donar-te a conèixer, si toques a festes majors, assages constantment però sembla que el teu treball no dóna els seus fruits has de saber que grups com Txarango o La Pegatina, quan van començar, també estaven en aquesta situació. Què van fer, aleshores, per formar-se un nom en el panorama musical? Hi ha uns passos a seguir per aconseguir l’èxit? Cada cop són més els grups que es formen per fer música, tots amb un clar objectiu: triomfar.

Il·lusió i ganes de divertir-se i de fer gaudir la gent amb les seves cançons és el que tenien els nois de Trast quan van formar el grup fa quatre anys. La formació actual és del 2011 i són un  grup amb un potent directe amb molta interacció amb el públic. Pel què fa a les cançons, van des de la patxanga, la rumba, el reggae, l’ska o com ells diuen, “el bon rotllo”. Tot per arribar al màxim nombre de persones i fer-les disfrutar.

Ells, però, no són els únics ja que hi ha desenes de grups amb les mateixes motivacions que volen obrir-se pas en aquest món. Roger Palà, cap de la redacció de la revista Enderrock, recomana participar en concursos musicals com el Sona9 perquè els pot donar l’oportunitat de donar-se a conèixer i, en cas de guanyar, enregistrar un disc i fer una gira. Però per ell, l’important és tenir bones cançons i, sobretot, treballar de valent.

Es fa evident, doncs, la importància d’Internet com a mitjà de difusió. Aleshores, les xarxes socials es podrien considerar una nova espècie de productora discogràfica? El periodista i crític musical Jordi Bianciotto, en una entrevista en el blog ‘Boom música catalana’, opina que la producció està deixant de ser una indústria discogràfica per ser-ne una musical (concerts, drets editorials, merchandising) però ignora quin serà el destí final de la música enregistrada. Per la seva banda, Roger Palà considera que el paper d’aquestes haurà de canviar i adaptar-se als canvis.

El futur sembla incert però els experts animen els nous grups a lluitar pel què volen, a posar la música com a prioritat, saber utilitzar les eines virtuals i a no llençar la tovallola davant els contratemps. Ha quedat comprovat que no hi ha una fórmula secreta per arribar al cim més alt però sí unes directrius i, si es fa bé la feina, els resultats arribaran. Rubén Sierra, veu i guitarra de La Pegatina, diu sense embuts: “la clau de l’èxit és no saber-la, perquè el més important és la naturalitat i en el moment en què saps la clau la perds”. Caldrà deixar de buscar-la doncs i que cada músic valori quant vol treballar per complir el seu somni.

Enllaços
Array

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any