Rècord d’autocars per a la manifestació: més d’un miler

  • La demanda desborda la disponibilitat de places d'autocar · És la xifra més alta que s'ha assolit en cap manifestació al país

VilaWeb
VilaWeb
Redacció
08.09.2012 - 12:51

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Si dimecres l’Assemblea Nacional Catalana informava que hi havia 700 autocars llogats per desplaçar gent a la manifestació de la Diada, avui la xifra ha pujat a més d’un miler. Es tracta de la xifra més alta de mobilització d’autocars que s’ha assolit mai en un esdeveniment d’aquestes característiques al país. Tot això sense comptar els autocars que gestionaran diferents partits polítics i entitats. A diverses zones del territori les places s’han ocupat tan ràpidament que moltes persones s’han quedat sense lloc en els autocars.

L’ajuntament de Barcelona preveu una assistència massiva de manifestants, i ha dissenyat un dispositiu per garantir la mobilitat i que la ciutat pugui rebre tots aquests autocars. El consistori vol que evitin el Passeig de Gràcia, on començarà la manifestació, a la cruïlla amb la Gran Via; a més, habilitarà els carrils bus i els carrils laterals dels principals carrers perquè hi puguin aparcar els autocars.

L’ajuntament havia habilitat uns vuit-cents llocs d’aparcament per a autocars. Per a poder aparcar els autocars, la ciutat es dividirà en dues parts, de tal manera que els autocars que arribin des de Girona o de les comarques al nord de la ciutat tinguin habilitats els carrers de l’Eixample dret, com el passeig de Sant Joan i els carrers València, Mallorca i Aragó.

Per als que arribin des del sud, hi hauran habilitades places en la zona de l’Eixample esquerre, i podran aparcar en carrers com Balmes, Aribau, Muntaner i també Aragó.

Si no hi hagués prou lloc en aquests carrers els autocars del nord es desviarien cap al Fòrum i la ronda litoral; els del sud, a Montjuïc i la zona del Camp Nou. Des d’aquests llocs, els assistents haurien d’anar a la manifestació en metro.

L’intendent de la guàrda urbana, Carles Reyner, preveu que la mobilitat sigui molt complicada, i desaconsella del tot l’ús del cotxe.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any