02.07.2012 - 05:54
Com ja sabreu, el passat 18 de juny el Ministeri Francès d’Educació de França va utilitzar un article publicat pel diari “LaVozLibre.com” el 2009 que descriu, a través del cas personal de Leo Messi, el pretés caràcter excloent i assimilador de les màximes institucions polítiques i esportives de Catalunya en front dels immigrants. Era a l’examen de llengua espanyola del bacalauréat (selectivitat francesa) per a les escoles franceses de la zona Àsia-Pacífic. A més a més, es dona la circumstància que aquest article va ser desmentit pels interessats. Trobareu el text (en castellà) en document adjunt a la notícia.
L’APLEC ha decidit enviar una carta al ministre de l’educació nacional Vicent Peillon, per tal de denunciar aquesta circumstància ja que el tema d’aquest examen d’espanyol contenia propòsits anticatalans, intolerants i parcials.
Demana al Ministeri d’aclarir com semblants qüestions poden ser proposades als candidats i de vetllar perquè tals incidents no tornin a passar. També trobareu la carta (en francès) enviada per l’APLEC en document adjunt a la noticia (no han facilitat traducció en català).

