Notícies

Dimecres  25.01.2012  11:51

Autor/s: Redacció VilaWeb Mollerussa

Mollerussa modificarà una ordenança per una major regulació del mercat setmanal

Des de principis d'any funciona una nova normativa

 

El ple de dijous de l'Ajuntament de Mollerussa tractarà la modificació de l'ordenança que regula el mercat setmanal dels dimecres. Un canvi obliga als propietaris de les parades a tenir visible la targeta que els acredita per dur a terme la venda ambulant en aquest mercat. Un altre canvi estipula que si un propietari deixa d’abonar dos mesos pot ser expulsat del mercat. L'Ajuntament considera que els canvis ajuda a “ordenar amb més rigor l’activitat” del mercat mitjançant la nova ordenança que funciona des d'inici d'any.

Segons ha explicat Marc Solsona, alcalde de Mollerussa, el primer canvi estipula una sanció de 10 euros per aquells que no ho facin ja que fins ara únicament se’ls amonestava verbalment.

Pel que fa a l'expulsió pels qeu no paguin, Solsona ha recordat que actualment hi ha 168 paradistes al mercat del dimecres i una llista d'espera de més de 200 parades. L’alcalde ha dit que “cal ordenar el mercat perquè no estem en disposició de renunciar a cap ingrés” ja que segons ha afegit l’Ajuntament ingressa cada mes entre 10.000 i 11.000 euros.

Diàleg amb els paradistes

Solsona també ha explicat que la regidoria de Mercats està duent a terme des del passat mes de juliol una tasca d’actualització de tots els permisos que han de tenir els paradistes per poder treballar a Mollerussa. Durant aquesta tasca es va detectar que prop d’un 25% havien deixat de pagar determinades quotes, que abans es cobraven cada trimestre i que ara des de començament d’any han passat a ser mensuals per facilitar-ne el pagament, segons ha indicat l’alcalde. En aquest sentit, Solsona ha explicat que s’ha parlat amb tots els propietaris i s’ha establert el sistema perquè al mateix temps que abonin les quotes mensuals puguin també anar pagant progressivament el deute que tenen.

Altres punts

A banda d’aquest punt, el ple també debatrà ratificar els estatuts de l’Associació de Municipis per la Independència a la qual l’Ajuntament es va adherir després que fos aprovat en el Ple del mes de novembre passat per 11 vots a favor (CiU i ERC), 4 abstencions (PSC i PxC) i un vot en contra (PP).

Us recordem que podeu comentar aquesta notícia o qualsevol tema relacionat amb el municipi al Fòrum de Mollerussa.