Notícies
Dimecres 08.09.2010 21:13
Els incendis del País Valencià, controlats
Han cremat més de quatre mil cinc-centes hectàrees · El conseller Castellano diu que han estat tots quatre provocats · L'únic detingut, en llibertat provisional amb càrrecs
Els efectius d'extinció han controlat els incendis de la Vall d'Albaida i el Comtat, segons que ha informat el Centre de Coordinació d'Emergències. Els quatre incendis, amb vuit focus diferents, han cremat ja més 4.500 hectàrees (vídeo). A primera hora del matí han tornat a treballar en l'extinció una quarantena de mitjans aeris. El vent de ponent ha deixat de bufar cap a migdia, cosa que ha ajudat a controlar el foc. L'únic detingut acusat d'haver provocat com a mínim un dels incendis ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs.
Segons l'ajuntament d'Agullent, en aquest municipi el foc ja ha estat controlat i pràcticament extingit. Ara, s'han cremat moltes hectàrees, fins molt a prop de les fàbriques, de la Font Jordana, i a tocar del pavelló municipal i de l'escola. Alguns veïns han dit a VilaWeb que el paisatge és desolador. Pel que fa al foc d'Ontinyent i Bocairent, la Generalitat ha anunciat que també havien estat estabilitzats.
A més d'aquests incendis, i els de Simat de la Valldigna (la Safor) i Alfafara (Comtat), que començaren a cremar dilluns a la nit, ahir va declarar-se'n un altre a Rafelguaraf (Ribera Alta), que va avançar tota la nit sense control cap al terme de Barxeta (la Costera). Ara es ja està controlat i s'ha evitat que arribés a la serra de Mariola. També s'ha estabilitzat el foc de Simat.
A Ontinyent molta gent s'ha quedat sense connexió ADSL i els usuaris de Movistar, sense telefonia mòbil.
Un encausat com a presumpte autor de l'incendi
La policia espanyola va detenir ahir a Ontinyent un ex-brigadista forestal de l'empresa Tragsa, contractada per la Generalitat, com a presumpte autor dels incendis. Avui la titular del jutjat de primera instància número dos d'Ontinyent l'ha deixat en llibertat provisional. De moment, el jutjat no disposa de cap cap informe tècnic que certifiqui la causa del foc ni si va ser intencionat; ara per ara té un informe de la policia, que exposa la sospita que l'incendi el va causar el detingut . Malgrat que ha quedat en llibertat provisional, ha estat encausat per un delicte d'incendi forestal i haurà de comparèixer cada setmana a jutjat.

















