Indignació per l’aturada de l’A-27

  • Albert Batet es declara indignat per la suspensió, critica la manca de seguretat i que els expropiats no han cobrat

VilaWeb
VilaWeb
Redacció
23.07.2010 - 10:40

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El govern espanyol ha comunicat a l’Ajuntament de Valls que les obres de l’A-27 en el tram Valls-Montblanc queden anul·lades. El govern espanyol rescindeix els contractes de 5 carreteres al Principat de Catalunya i grans infraestructures del país com el TGV València-Castelló o l’endarreriment de l’accés del ferrocarril a l’aeroport del Prat

El govern espanyol va comunicar dijous 22 a l’Ajuntament de Valls que les obres de l’A-27 en el tram Valls-Montblanc queden anul·lades. L’execució en la que es troba l’autovia ja ha malmès el territori al llarg de tot el seu recorregut. Els contractes queden rescindits i per tant no se sap què passarà en el futur. El Ministeri de Foment espanyol suspendrà o endarrerirà l’execució de dos-cents vint contractes de carreteres i ferrocarrils, el 20% del total de les 1.166 actuacions de més d’un milió d’euros que té actualment en marxa. En concret, preveu rescindir trenta-dos contractes i reprogramar-ne gairebé dos-cents.

 

Polítics i empresaris, contra Foment

Els agents políticis i econòmics del Camp no van tardar a reaccionar. Batlles i empresaris van confessar indignats per la rescissió del contracte d’obra de la A-27, entre Valls i Montblanc. És el quart i darrer tram (de cinc quilòmetres) d’una autovia en construcció que ha d’enllaçar costa i interior. El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, ja va avisar que ‘amb les comarques de Tarragona no s’hi pot jugar’ i va avançar un acte molt reivindicatiu per al 17 de setembre.

El batlle de Valls, Albert Batet (CiU), no va dubtar a proclamar la seva oposició in situ, just allà on les obres s’aturen. Acompanyat del president de la Cambra de Comerç, Marcel·lí Morera, i del president dels empresaris del polígon, Xavier Ulldemolins, es va declarar indignat pel fet que es vulgui aturar una obra ja començada, amb expropiats que encara no han cobrat i zones sense les condicions mínimes de seguretat. Batet creu que per lluitar contra la crisi s’han de fer infraestructures com aquesta.

Els Consells Comarcals de l’Alt Camp i la Conca de Barberà, reunits en ple extraordinari a Valls, han aprovat una declaració conjunta en contra de la suspensió de les obres del tram de la variant Valls-Montblanc de l’Autovia A-27. Els consells comarcals consideren l’A-27 ‘una infraestructura vital per al desenvolupament de les dues comarques i molt reclamada pels agents econòmics’. Així mateix, demanen als ajuntaments i agents econòmics afectats que s’adhereixin a la declaració i insta al Govern de la Generalitat, al Parlament de Catalunya i al Congrés del Diputats ‘a fer tot el possible per canviar aquesta decisió tan injusta per les comarques de l’Alt Camp i la Conca de Barberà i el conjunt del sud i centre de Catalunya’. Albert Batet i Josep Andreu, alcaldes de Valls i Montblanc respectivament, també han participat en aquesta sessió.

‘Immensament emprenyat’ és com se sent el batlle de Montblanc, Josep Andreu (ERC). Amb tot, Andreu dedueix que l’única opció possible ara mateix és que el govern espanyol opti per la concessió de l’obra, a tall de ‘peatge a l’ombra’.

 

El govern català comprensiu amb la retallada

El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va professar ‘comprensió per la retallada dels pressupostos de Foment i dels altres ministeris, que servirà per millorar la imatge internacional de l’economia espanyola’. Per una altra banda, creu que ‘des del punt de vista de Catalunya, continuem essent la comunitat de l’estat que rep més inversió en infraestructures, també en matèria ferroviària’. I va deplorar que hi hagués ‘cinc obres de la xarxa viària amb el contracte rescindit, especialment tres que no sabem com acabaran’: l’enllaç de la AP-7 i la A-2 a Castellbisbal, i els trams de la A-27 entre Montblanc i Valls, i la A-2 entre Medinyà i Orriols.

 

Per ERC, es perpetua el greuge històric de Catalunya

El Ministeri de Foment ‘discrimina Catalunya i perpetua el greuge històric’, perquè és la comunitat autònoma amb més quilòmetres de peatge i des de fa més anys. La Federació d’ERC del Camp de Tarragona i de l’Ebre sosté l’estat margina la demarcació en infrastructures i ‘la condemna a continuar pagant peatge amb l’excusa del pla anticrisi’.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any